Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار به استان همدان/اعتبار خسارت سرمازدگی در تویسرکان تأمین شد

تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار به استان همدان/اعتبار خسارت سرمازدگی در تویسرکان تأمین شد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: 90 میلیارد تومان اعتبار به استان برای حوادث غیرمترقبه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح در آیین آغاز عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان با بیان اینکه این سد یکی از مهمترین پروژ ه های منطقه به شمار می رود، اظهار داشت: این سد در گسترش و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه گردشگری نیز اثرگذار است و از طرفی دیگر آّب شرب پایدار روستاهای اطراف را تأمین می کند.

مفتح با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه تنها یکصد هزار تومان به این پروژه اختصاص یافته بود، تصریح کرد: سعی شد موانع از سر راه طرح برداشته شود و با طی تمام تشریفات قانونی، مناقصه برگزار و به شکل فاینانس داخلی، سرمایه گذاری طرح انجام شد چراکه ما منتظر دولت نیستیم که سالیانه اعتبار اختصاص دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شد که دولت هزینه های سرمایه گذاران و سود آنها را در سالیان پس از بهره برداری تضمین کرده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کلنگ زنی این سد سوری نیست، یادآور شد: از فردا فعالیت ماشین آلات برای اجرای طرح مورد نظر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: تویسرکان بیشترین سهم مشارکت مردم در انتخابات را در استان داشته است.

مفتح با بیان اینکه زمان اجرای فاضلاب تویسرکان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز طرح فاضلاب تویسرکان به پایان نرسیده و باید اعتبارات جهت تکمیل طرح اختصاص یابد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2.8 میلیارد تومان اعتبار برای تعدادی از طرح های شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: در دو سال گذشته سرمازدگی در تویسرکان 90 درصد محصول گردوی تویسرکان را با آسیب مواجه کرد که بر اساس پیگیری ها خسارت شهرستان برآورد شد و در سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار مشخص و به هیئت دولت ارسال شد که در نهایت 30 میلیارد تومان اعتبار به تویسرکان و 60 میلیارد تومان نیز به دیگر شهرستان ها برای حوادث غیرمترقبه اختصاص پیدا کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن