Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اگر برجام نبود معلوم نبود اوضاع ایران به کجا می‌رسید

نماینده مردم ملایر در مجلس:
اگر برجام نبود معلوم نبود اوضاع ایران به کجا می‌رسید

نماینده مردم ملایر در یادداشتی با انتقاد از تخریب برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و ۵+۱ نوشت: واضح است که دستاورد‌های برجام اسراییل و آل سعود را عصبانی کرده است، پیداست که اگر برجام نبود در حال حاضر ما چیزی به‌نام صادرات نفت نداشتیم و با بدهی‌های عظیمی که از دولت گذشته به ارث رسیده است معلوم نبود اوضاع کشور به کجا رسیده بود؟

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظمی در یادداشتی در ستون نگاه پارلمان روزنامه اعتماد تخریب برجام را جفا به مردم خواند. متن این یادداشت به شرح زیر است:

زمانه بدی است. گاهی سیاست‌مان عین دیانت‌مان نیست و گاهی اگر دیانت‌مان مثل سیاست‌ورزی‌مان باشد باید سر در گریبان برد و گریست. ما می‌خواستیم با انقلاب اخلاق را وارد سیاست کنیم و با دیگر سیاستمداران دنیا متفاوت باشیم. گویا نیل به مقاصد مطلوب با هر وسیله ممکن برای برخی امری مباح بلکه مستحسن شده است. توسل به دروغ و تکیه بر خبر کذب با پس و پیش کردن چند جمله یا تقطیع و وصل کردن چند پاراگراف چنانکه مفهومی به ضد خود مبدل شود و اراده گوینده را عکس کند زرنگی سیاسی نام گرفته است و گاهی عاملان به این شعبده خود افتخار هم می‌کنند!

اخیرا به وزیر محترم امور خارجه سخنانی نسبت داده شده در حالی که نسبت‌دهنده در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نداشته و به قول خودش نوار مذاکرات را گوش داده است. یک عضو کمیسیون سخنان مزبور را نادرست خوانده است و سخنگوی وزارت خارجه هم آن را کذب محض دانسته است ولی این همه برای مخالفان برجام و مهاجمان به آقای ظریف کفایت نمی‌کند چنانچه غوغا می‌کنند و تو گویی برگ برنده بی‌همتایی به دست آورده‌اند!  اگرچه چنین رفتاری تازگی ندارد و در سطوح مختلف بر صغیر و کبیر روا داشته شده است، اگرچه تکذیب‌ها حتی اگر توسط راستگوترین افراد اعلام شده باشد کارگر نمی‌افتد کما اینکه ملاقاتی به آن سید بزرگوار نسبت داده شد و او صریحا تکذیب کرد ولی همچنان آن دروغ بزرگ را تکرار می‌کنند و لابد از عقاب خداوند نمی‌ترسند ولی در این ماجرا مساله چیز دیگریست. رفتار کنونی خصوصا پیرامون برجام جلوی چشم دشمنان صورت می‌گیرد و روشن است که آنان بیکار نمی‌نشینند و حداکثر استفاده را می‌برند. واضح است که دستاورد‌های برجام اسراییل و آل سعود را عصبانی کرده است، پیداست که اگر برجام نبود در حال حاضر ما چیزی به‌نام صادرات نفت نداشتیم و با بدهی‌های عظیمی که از دولت گذشته به ارث رسیده است معلوم نبود اوضاع کشور به کجا رسیده بود؟ پس تهاجم بی‌وقفه به برجام و مذاکره‌کنندگان ایرانی با چه هدفی صورت می‌گیرد و چه چیزی را به چه قیمتی دنبال می‌کند؟

برجامی که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کرد، برجامی که بسیاری از خطرات را از کشور دور ساخت و مهم‌تر از همه برجامی که از طریق انتخابات سال ٩٢ توسط مردم کلید زده شد باید مخدوش و بی‌ثمر نشان داده شود تا عملکرد دولت پیشین آنچنان که بود عریان نشود و خدمت بزرگ دولت کنونی کم اهمیت جلوه کند! مردم ما در پی تنش‌زدایی با جهانند و نه در حال حاضر که در طول تاریخ هیچگاه طالب جنگ و منازعه نبوده‌اند. مردم ما به خوبی و سختی طعم ماجرا‌جویی‌های هزینه ساز و تنش‌زایی‌های غیر ضرور را چشیده‌اند واگر ظلم و تجاوزی به حقوق‌شان صورت نگیرد آغازگر هیچ جدال و جنگی نیستند و برجام این پیام عمیق و تاریخی را به جهان مخابره کرد. عده‌ای با این پیام مخالفند و زندگی سیاسی خود را در تکرار و استمرار بحران‌ها می‌دانند. مردم به‌خوبی دریافته‌اند که از طریق صلح و ثبات و تعادل و گفت‌وگو به آرمان‌های خود نزدیک‌تر می‌شوند.

تیغ منازعه و جنگ را کسی بر می‌کشد که از منطق انسانی خالی است. ملتی با ارزش‌های بزرگ و آرمان‌های اخلاقی حتی در جهان پر از ستم و تبعیض صدای نافذتری دارد و هنگام دفاع، قدرت و حقانیت و ایمان عظیمی از خود نشان می‌دهد. ما در برجام حقانیت خود را به جهان نشان دادیم و در شرایط مبهمی که در پیش است با تکیه بر سیاست‌های تنش‌زدایی امکان تعقیب منافع ملی فراهم‌تر است.شجاعت؛ فریاد کشیدن‌های بی‌مبنا نیست، شجاعت؛ اعمال عقلانیت و خرد برای فراهم ساختن امنیت پایدار است. حتی اگر در برجام عیب و خللی باشد ما باید با تمام توان از فرصت آن سود بریم و کسانی که داعیه پاره کردن آن را دارند خلع‌سلاح کنیم. بگذار آنان برجام را پاره کنند تا ما همه اعتبار و منطق و ظاهر‌سازی‌های آنان را به آتش بکشیم. تضعیف برجام و مذاکره‌کنندگان صادق ایرانی آن هم با روش‌های غلط و غیر‌اخلاقی و‌ برای تامین منافع جناحی و سیاسی، جفای بزرگ به ملتی است که سال‌هاست هزینه استقلال و کرامت و انسانیت خود را پرداخت می‌کنند.

منبع: اعتماد

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن