Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مشکل صادرات خام یک شبه حل نمی‌شود

مفتح:
مشکل صادرات خام یک شبه حل نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تولید محصول نهایی تلاش کرده و با این کار ارزش افزوده و اشتغال زایی در داخل کشور ایجاد کنیم.

به گزارش  "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح درخصوص بیانیه ۱۴ تشکل صنعتی به رئیس جمهور درباره جلوگیری از صادرات مواد اولیه و خام گفت: من نمی دانم این تشکل های صنعتی چه تشکل هایی هستند و این بیانیه را نیز ندیده ام اما این که مواد اولیه به صورت خام صادر نشود و اصطلاحا خام فروشی نکنیم،کاملا درست است.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی افزود: باید برای تولید محصول نهایی تلاش کرده و با این کار ارزش افزوده و اشتغال زایی در داخل کشور ایجاد کنیم.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق با تلاش یک شبه قابل تحقق نیست و قطعا زمان بر خواهد بود؛اما باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96در مجلس  تاکید کرد: به عنوان مثال اینکه بگوییم  نفت باید پس از تبدیل به  فرآورده به فروش برسد، هدف خوبی است اما آیا اینکه از دو ماه دیگر می توانیم این کار را انجام دهیم طبیعی است که نمی شود؛بنابراین دولت برای انجام این کار باید برنامه داشته باشد تا بتواند در یک برنامه زمانبندی و منطقی به تدریج از فروش نفت خام جلوگیری کند.

گفتنی است؛ 14 تشکل صنعتی بیانیه‌ای خطاب به رییس‌جمهور منتشر کردند که جلوگیری از ارزان‌فروشی مواد اولیه صادراتی،کمبود مواد اولیه تولید،افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و بالابودن قیمت آن نسبت به نرخ‌های صادراتی انگیزه و خواسته اصلی این تشکل ها در نوشتن این بیانیه عنوان شده است.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن