Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تورم قانونی در ایران/وجود 11 هزار عنوان قانونی در کشور

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
تورم قانونی در ایران/وجود 11 هزار عنوان قانونی در کشور

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که مجلس شورای اسلامی با آن دست و پنه نرم می کند، تورم و تعدد قوانین است.

به گزارش خبرنگار " همدان نیوز"، حسن لطفی در شورای اداری استان همدان با اشاره به تحمل مشکلات فراوان در کشور، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تورم قوانین دست و پنجه نرم می کند و بنابر گفته کارشناسان، تعدد قوانین باعث بی عدالتی در کشورها می شود که ایران نیز با آن گریبانگیر است.

وی افزود: ایران با 200 سال سابقه قانون گذاری، با 11 هزار عنوان قانونی رو به رو است و فرانسه با 150 سال سابقه دو هزار عنوان قانونی دارد که با توجه به این موضوع در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به دنبال رفع موانع قانونی است.

لطفی با بیان اینکه 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری و 20 درصد صرف هزینه های عمرانی می شود، خاطرنشان کرد: بدهی‌های 600 هزار میلیارد تومانی دولت قبل که به دولت فعلی منقل شده مشکلاتی را ایجاد کرده که مجلس هر ساله 15 درصد از اعتبارات را برای پرداخت این بدهی ها مقرر کرده است.

وی ادامه داد: دولت مکلف شده برنامه هایی را برای کاهش آسیب های اجتماعی تدوین کند که برنامه قبلی دولت با توجه به نواقص موجود، بازگشت داده شد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه مشکل اساسی دولت در ابتدای فعالیت خود شامل تورم، رکود و سیاست خارجی، گفت: دنیا به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورد و  به عنوان کشوری تروریست معرفی کند اما ارتباطات خوبی در عرصه بین المللی فراهم شد و نگرش ها تغییر یافت به طوریکه دروازه های کشور به سوی دولت‌ها باز شده است؛ همان دولت هایی که به دنبال تضعیف ایران بودند حالا در پی برقراری ارتباط هستند.

وی ادامه داد: دولت تورم را از 40 درصد به کمتر از 10 درصد رساند و توانست یکصد هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

لطفی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت، طبقه سوم جامعه درگیر هستند، خاطرنشان کرد: مجلس بر این عقیده است که باید در راستای کمک به دولت در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن