Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مانعی برای مذاکره با عربستان در خصوص فاجعه منا وجود ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس:
مانعی برای مذاکره با عربستان در خصوص فاجعه منا وجود ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده هیچ اشکالی ندارد که مقامات ایرانی با عربستان برای تعیین ضرر و زیان و راه های پرداخت خسارت به خانواده شهدای منا مذاکره کنند تا به توافقی برسند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظمی عملکرد وزارت امور خارجه را در پیگیری فاجعه منا ارزیابی کرد و اظهار داشت: حادثه منا بدون هیچ پیش فرضی بر اثر مدیریت ناصحیح عربستان رخ داده و طبیعی است که آل سعود باید تاوان این بی تدبیری، سوء مدیریت و بی کفایتی در برگزاری حج را پرداخت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال دستگاه های ذی ربط داخلی از جمله وزارت امور خارجه باید مسئله و کشتار در مراسم منا را در سطح بین المللی دنبال کند، سفر روحانی به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای طرح این مسئله است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر از نظر بنده هیچ اشکالی ندارد که مقامات ایرانی با عربستان برای تعیین ضرر و زیان و راه های پرداخت خسارت به خانواده شهدای منا مذاکره کنند تا به توافقی برسند.

کاظمی با بیان اینکه در جریان پیگیری های حقوقی وزارت امور خارجه نیست، گفت: پیشنهاد می کنم که کمیته مشترکی بین وزارت امور خارجه کمیسیون حقوقی مجلس و قوه قضاییه تشکیل شود تا ابعاد و راه های پیگیری احقاق حق شهدای منا طراحی شود.

وی از سکوت علمای اسلامی گلایه کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد سکوت علمای اسلامی هستیم با وجود اینکه مجامع مختلفی با حضور علمای اسلامی در ایران برگزار می شود اما هیچ کدام در زمینه فاجعه منا صحبت نکردند و با سکوت کار پیگیری را سخت تر کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داشتیم و داریم که این سکوت کنار گذاشته شود و هم راستا بامواضع جمهوری اسلامی ابعاد فاجعه حادثه منا به گوش جهانیان رسیده تا مسیر را برای پیگیری حقوق باز شود.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن