Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تحول بنیادی در کشور بر پایه اجرای مطالبات مقام معظم رهبری

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد:
تحول بنیادی در کشور بر پایه اجرای مطالبات مقام معظم رهبری

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: بسیج ادارات اگر می‌خواهد در تراز ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت کند باید از ویژگی‌های فرد انقلابی بهره‌گیری کند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در همایش روز قشر بسیج کارمندان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری پنج محور را مشخص کردند تا دولت اسلامی به معنای واقعی جاری شود.

وی افزود: این پنج محور شامل تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تشکیل دولت اسلامی گفت: همه مسئولین در سطوح گوناگون باید با وحدت و هماهنگی این مطالبه جدی رهبری را که تحقق دولت اسلامی است زیرسازی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط و موقعیتی که ما در آن قرار داریم باید انقلابی بمانیم، انقلابی فکر و عمل کنیم این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

ابوحمزه عنوان کرد: اولین ویژگی که یک فرد باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند این است که باید اسلام را خوب بشناسد نه اسلام وهابیت و اسلام طالبان و داعش بلکه اسلام علوی و اسلام نبوی و اسلام ناب محمدی را به خوبی بشناسد.

وی با بیان اینکه اسلام بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: عقلانیت در عرصه معارف اسلام، معنویت در عرصه اخلاق اسلام و عدالت در عرصه فقه و شریعت اسلام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: ویژگی دوم عمل و اخلاص است، با توجه به آیات قرآن انسان انقلابی انسانی است که هم عمل صالح و هم ایمان دارد و هم در عمل صالحش اخلاص دارد و هر کاری را که انجام می‌دهد برای رضای خدا باشد.

مسئولین به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه گام بردارند

وی ابراز داشت: ویژگی سوم ولایت‌پذیری و اطاعت است و انسان انقلابی که به دنبال عمل انقلابی است امامش، کلامش، سخنش و وجودش در راستای آن شاخصه است که همان مطالبات رهبری است، سعی می کند در مسیر او حرکت کرده و جا پای وی بگذارد.

ابوحمزه مهمترین رکن رکین ولایت را اطاعت دانست و گفت: اوامر و دستورات رهبری بر تمام مسئولین در هر سطح و جایگاهی لازم الاتباء و واجب است، عدم اطاعت سلب مشروعیت را ایجاد می‌کند.

وی ویژگی چهارم را بصیرت عنوان کرد و افزود: یک نیروی انقلابی دارای بصیرت است، مقام معظم رهبری فرمودند بصیرت یعنی هدف‌شناسی، راه‌شناسی، دشمن‌شناسی و حرفی نمی‌زند که دشمن شاد شود و یا باعث سلب باور جامعه شود و ارزش‌های جامعه زیر سوال برود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: مقابله با فقر، فساد و تبعیض از دیگر ویژگی‌ها است که مطالبه رهبری از تمام دولت‌ها است.

وی با بیان اینکه هر کس در هر جایی که هست باید با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کند، ادامه داد: این مشخصات فرد انقلابی است و باید خودش را در پیشگاه خداوند مسئول بداند و تمام فکر و ذهنش این است که رضای خدا را جلب کند.

ابوحمزه افزود: ویژگی ششم اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است و 24 اصل را به عنوان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به سران سه قوه ابلاغ کرده‌اند که مهمترین رکن آن تولید داخلی است.

وی با اشاره به مطالبات رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اگر می‌خواهید مشکل تورم، بیکاری و معیشت مردم در جامعه حل شود باید تمام مسئولین به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه گام بردارند.

استقامت و ایستادگی تا مرز شهادت از ویژگی‌های فرد انقلابی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: ویژگی هفتم روحیه استکبارستیزی در یک فرد انقلابی است بنابراین با این روحیه استکبارستیزی در مقابل آمریکا و صهیونیسم باید مواضع خود را مشخص کنیم و انقلابی ماندن و انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از لوازم انقلابی بودن است.

وی در ادامه افزود: مدیریت جهادی و انقلابی از دیگر ویژگی‌های مدیر انقلابی است و رمز و راز یک مدیر انقلابی و موفق، مدیریت جهادی است.

ابوحمزه یادآور شد: مقام معظم رهبری 6 محور راهبردی مدیریت جهادی و انقلابی را کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر و درایت بیان کردند و برای اینکه بدانیم مدیران ما در محل کار جهادی دارند یا نه باید این 6 مورد را بررسی کرد.

وی عنوان کرد: ویژگی نهم دفاع همه جانبه از محرومین و مستضعفین و پابرهنگان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور است چراکه از آرمان‌های انقلاب اسلامی و از اهداف اسلام ناب است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ویژگی دیگر ساده‌زیستی است بنابراین باید مراقب بود دچار تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری نشویم و از ساده‌زیستی فاصله نگیریم.

وی استقامت و ایستادگی تا مرز شهادت را از ویژگی‌های فرد انقلابی خواند و تصریح کرد: در محیط کار باید دیگران را به سمت ایستادگی و استقامت و دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و خون شهدا و امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنیم.

ابوحمزه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بسیج ادارات اگر می‌خواهد در تراز ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت کند باید از ویژگی‌های فرد انقلابی بهره‌گیری کند.

وی عنوان کرد: تحول بنیادی و اساسی در کشور بر پایه به اجرا درآوردن مطالبات مقام معظم رهبری است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن