Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دولت سیزدهم دیپلماسی تعاملی و هم‌افزا را جایگزین دیپلماسی التماسی کرد

دولت سیزدهم دیپلماسی تعاملی و هم‌افزا را جایگزین دیپلماسی التماسی کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دیپلماسی تعاملی و هم‌افزا جایگزین دیپلماسی التماسی در دولت مردمی سیزدهم شده و بحث ارتباط صمیمانه با کشورهای همسایه با جمعیت بالای ۵۳۰ میلیون به خوبی شکل گرفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، پرفسور محمدعلی زلفی‌گل جمعه ۱۲ خرداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان، با بیان اینکه آرامشی که هم‌اکنون در جامعه حاکم است را مدیون شهدای حریم، حرم، سلامت و امنیت کشور هستیم، اظهار کرد: ۱۵ خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی بود و سخنرانی طاغوت‌شکن رهبر انقلاب، بستر انقلاب را رقم زد. اگر مسئول و مدیری در نظام جمهوری اسلامی برخلاف اهداف امام عزیز و شهدا گام بردارد به طور قطع ساقط و از گردونه مدیریتی اخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز وجاهت و قدرت جمهوری اسلامی در دنیا زبانزد است، با وجود اینکه در چند دهه پس از شکل‌گیری جمهوری اسلامی، دشمنان این نظام تمامی همت خودشان را به کار گرفتند که نظام دارای استقلال سیاسی ایران را نابود کنند.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه بنیان سیاسی استقلال کشور ما براساس دانش، دانایی و رفتار حکیمانه است، ادامه داد: هدایت یک جامعه بر مبنای رفتارهای حکیمانه، عاقلانه و عالمانه مقام عظمای ولایت فقیه است و وجاهت حاکمیت به طور قطع با حضور رهبری روزبه‌روز ارتقاء پیدا خواهد کرد و یقیناً دست برتر را در دنیا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را نخواهد گرفت و علم، فناوری و نوآوری در کشور ما توسعه جدی پیدا کرده است، مطرح کرد: در عرصه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دارویی، نانو، زیست فناوری، تسلیحات نظامی و انتظامی، هوافضا، هوش مصنوعی، علوم شناختی و سایر رشته‌های نوظهور و نوپدید توفیقات بزرگی کسب شده و کشور ما دارای مرجعیت علمی است.

وزیر علوم بیان کرد: امروزه دیگر کشورگشایی از طریق جنگ مقدور نیست و از طریق علم و فناوری رخ می‌دهد و سیاست‌گذاران کشور ما و باقی دنیا این موضوع را خوب می‌دانند. جهان در پی جنگ و صلح ارزان است به طوریکه کشورها از طریق توسعه و تولید علم و فناوری و تجهیزات، فرهنگ و دایره نفوذ خود را در جهان ترویج می‌دهند و محصولات و تجهیزات خانواده‌های کشورهای دیگر را بدون هزینه تسخیر می‌کنند که موجب تسخیر فرهنگ هم می‌شود و یک نوع قدرت است.

وی اضافه کرد: قدرت‌نمایی اگرچه از طریق سخت‌افزاری است اما دنیا تلاش دارد از قدرت نرم استفاده کند و مردم دنیا وقتی نوع نگاه و تولیدات را نگاه می‌کنند، به آن کشور علاقمند می‌شوند. خوشبختانه دولت سیزدهم بیشترین رقابت و نزدیکی را با کشورهای همسایه و بیشترین شباهت را با آرمان‌های امام راحل دارد.

زلفی‌گل ادامه داد: دیپلماسی تعاملی و هم‌افزا جایگزین دیپلماسی التماسی در دولت مردمی سیزدهم شده و بحث ارتباط صمیمانه با کشورهای همسایه با جمعیت بالای ۵۳۰ میلیون به خوبی شکل گرفته است. در گذشته پزشکان ما بنگلادشی بوده‌اند اما پیشرفت فوق چشمگیری در تربیت پزشکان داخلی و خارجی داشتیم؛ جمهوری اسلامی به دنبال علم و هوش مصنوعی و رشد فناوری هواوفضا است و در دستور کار دولت مردمی سیزدهم قرار دارد.

زلفی‌گل در پایان با بیان اینکه امروز عمده‌ترین مشکل جامعه ما بیکاری است، اظهار کرد: باید از طریق توجه به نامگذاری‌های رهبر انقلاب اسلامی، نهضت انقلاب را جدی گرفته و با تبدیل ایجاد شغل به یک پروژه ملی، باید مشکل جوانان را حل کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن