Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دولت از هر روش مسالمت‌آمیزی برای انتقال اعتراض استقبال می‌کند

دولت از هر روش مسالمت‌آمیزی برای انتقال اعتراض استقبال می‌کند

سخنگوی دولت تاکید کرد که دولت از هر روش مسالمت‌آمیز و مناسبی برای انتقال حرف و کلام تا اعتراض استقبال می‌کند.

به گزارش "همدان نیوز"، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در برنامه صف اول شبکه خبر با یادآوری اینکه حدود یک ماه است که کشور درگیر حوادثی شده به سخنان رهبری مبنی براینکه نباید متوقف شویم، استناد کرد و افزود: اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است، بر این نکته که طبیعتا کشورهایی که عملکرد خوبی در این ایام داشته باشند، جایگاه بهتری در جهان آینده خواهند داشت تاکید کرد و گفت: طی سال‌های اخیر سعی شد با سیاست همسایگی، جایگاهی در شأن ایران در هندسه جدید جهانی محقق شود. کشور ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سعی می‌کند که در نظم جدید جهانی به جایگاه والایی که در گذشته داشت، بازگردد.

وی با ارایه این تحلیل که دشمن در حوادث اخیر سعی داشت نگذارد کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاهی که باید و شاید، برسد، ادامه داد:آنها متوجه شدند که  تحریم‌ها جواب نمی‌دهد لذا  سعی کردند مشغله‌ای را به واسطه مشکلاتی که درون کشور است، ایجاد کنند.

سخنگوی دولت در ادامه بر شنیده شدن اعتراضات مردم تاکید و اظهار کرد:  حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

بهادری جهرمی در ادامه به ارایه آماری از بازداشت های منجر به قتل توسط پلیس آمریکا در طول پنج، شش سال اخیر استناد کرد و با بیان اینکه بیش از هزار نفر قبل از بازداشت توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند که حدود ۲۵۰ نفر آن‌ها از بانوان بودند، گفت:  در ایالات متحده، هر ۱۰ روز یک خانم توسط پلیس به قتل رسیده، اما اخبار آن هیچ وقت انقدر بولد نمی‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه با شاره به تلاش دولت سیزدهم در جهت احصاء مشکلات و چالش‌ها و پذیرش نقطه نظرات در جهت حل آنها یادآورشد: دشمن با این برنامه‌های دولت و مسیر حرکتی که مردم در پیش گرفته‌اند، مشاهده کرد که عاقبت این مسیر به نفع‌اش نخواهد بود. کشور ما تمام شرایط برای پیشرفت از جمله سرمایه انسانی و منابع غنی را دارد، اما به این خاطر در این سال‌ها رشد مناسبی نداشتیم که مانع وجود داشته است.

بهادری جهرمی از نظام دیکتاتوری شاهنشاهی حاکم در کشور در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از موانع پیشرفت کشور یاد کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب  دشمن اجازه پیشرفت به ما را نمی‌داد و هر جا می‌خواستیم رشد کنیم، با تحریم آنها مواجه می‌شدیم، اماباید توجه داشت که با تغییر نظم جهانی این موانع از بین می‌رود، یعنی در هندسه جدید قدرت جهانی، کشور ما می‌تواند یک صعود جهشی داشته باشد.

بهادری‌جهرمی با اره به اینکه ما در حال حاضر می‌توانیم فروش نفتی و غیرنفتی را افزایش دهیم که این تغییر در هندسه قدرت جهانی را رقم زده است، افزود: به طور قطع، جوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی ما سیلی محکمی به گوش دشمن خواهند زد.

وی همچنین به تلاش دولت برای از بین بردن موانع تجارت خارجی و تولید داخلی پرداخت و اظهار کرد:  ما در خرید تضمینی گندم رکورد داریم و در سایر کالاهای اساسی نیز ان‌شاءالله به همین سمت پیش خواهیم رفت. همچنین زمانی جوان نخبه ما که می‌خواست کاری کند، نیازمند مجوز کسب و کار بود، در گذشته این کار مشکل زیاد داشت، ولی الآن با یک ثبت در سامانه، جوان نخبه و تولیدکنندگان می‌توانند بیش از ۵۰۰ مجوز دریافت کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: حجم نقدینگی در کشور ما در طول ۸ سال، حدود ۸ برابر شد و این به معنای یک تورم و یک بهمن است که هر چقدر پایین‌تر می‌رود، بزرگتر می‌شود. دولت برای کنترل این تورم، یک سلسله اقدامات را برنامه‌ریزی و سعی کرد همین نقدینگی موجود را به سمت پیشران مانند انرژی و مسکن ببرد و در حقیقت نقدینگی را هدایت کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تایکد کرد: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.

وی همچنین به مساله سیاست خارجی پرداخت و با یادآوری اینکه روش دشمنان ما همواره همین بوده است، وقتی در میز مذاکره حرفی مستدل برای گفتن ندارند  سعی می کنند از سایر اهرم‌ها برای فشار در میز مذاکره استفاده کنند، گفت: این راه جدیدی نیست و در ادوار مختلف، ایران این روش ها را دیده است، آن‌ها باید بدانند آزموده را آزمودن خطاست.

سخنگوی دولت در ادامه با طرح این سوال که چه کشورهایی به عراق سلاح شیمیایی و میراژ دادند؟،گفت: کشورهایی که الان مدعی هستند که چرا ایران با روسیه همکاری نظامی دارد می‌دانند ایران با روسیه برای مبارزه با تروریسم که اروپایی‌ها آن را ایجاد کردند، همکاری داشته است. ایران قهرمان مبارزه با تروریسم به ویژه در منطقه بوده است، آن‌ها داعش را ایجاد کردند و برای داعش سلاح و مهمات منتقل می‌کردند و تصاویر مبارزه ما تروریست‌ها هم موجود است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، تاکید کرد: اگر کسی بخواهد پاسخگوی ارسال سلاح باشد، آمریکاست، زیرا آمار  میزان مبادلات تجاری  آمریکا کاملا روشن است، بزرگترین صادرکننده سلاح در دنیا چنین ادعایی کرده، آن هم در حوزه‌ای که قبل از این، مسأله می‌کردند، چنین تکنولوژی‌ای ایران ندارد و تصاویر آن فتوشاپ است‌.

وی با یادآوری اینکه آمریکا مدعی شده که ایران پهپاد به کشوری می‌فروشد که بزرگترین دارنده امکانات نظامی جهان است، افزود: طرف مقابل از اینکه ایران اعلام می‌کند  آماده نقش‌آفرینی در جهت ایجاد صلح در تنش بین اوکراین و روسیه است و  نقش ایران هم  در منطقه جدی شده است،  واهمه دارد. می‌ترسند که ایران بتواند در سطح جهانی دوباره نقش‌آفرینی‌های گذشته‌اش را تکرار کند که قطعا برای آن‌ها بحران خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعاً دشمن تمام تلاش را می‌کند که نتواند ایران در سطح جهانی نقش‌آفرینی کند، گفت: مسیر  ایران مشخص است، در عین حال که همیشه حافظ صلح بوده، مصمم است که نقش‌آفرینی‌اش را در سطح عالی حفظ کند و از آن کوتاه نمی‌آید،  باز هم عرض می‌کنم آزموده را آزمودن خطاست، همچنان که ما را در میز مذاکره آزمودند، ایران از حقوقش کوتاه نمی‌آید که این مسأله در حوزه نقش‌آفرینی در سطح جهانی و دیپلماسی فعال به ویژه در حوزه منطقه‌ای طبیعتاً این مسیر را با جدیت خواهد رفت.

سخنگوی دولت درادامه بر این نکته که ما در حوزه تثبیت جایگاه ایران در حوزه منطقه و جهان و حمایت از حقوق نسل آینده‌مان، کوچکترین شوخی با کسی نداریم، تاکید کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌گوی تلویزیونی بر این مساله که برنامه دولت  شنیدن صدای مردم استتاکید کرد و گفت: مردم را نباید دسته‌بندی کرد، دولت اقداماتی انجام داده و در طول کمتر از یک سال به ۳۱ استان کشور سر زده است، یعنی اینکه میان دولت و مردم دیواری وجود ندارد و بین مردم و می‌رود.

وی با اشاره به حضور رییس جمهور در محل جایگاه های سوخت زمانی که مردم با مشکل مواجه شده‌ و جایگاه‌ها هک شده‌بودند و ناراضایتی ایجاد شد گفت: رئیس‌جمهور همچنین زمانی به میدان میوه و تره بار می‌رود که اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای اقدام شد و  قیمت‌ها تغییر کرد، این دولت نشان داده که شنونده حرف‌های مردم است، از هر جنس و سلیقه‌ای در حوزه نخبگانی هم همین بوده است.

وی افزود: وقتی با نخبگان اقتصادی سیاسی جلسه گذاشته می‌شود، کسی گلچین نمی‌شود و همه به آن جلسه دعوت می‌شوند. دولت از هر روش مسالمت‌آمیز و مناسبی برای انتقال حرف و کلام تا اعتراض استقبال می‌کند. اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نخبگانی مصوبه خانه ملی گفت و گوی آزاد را داشت که در دانشگاه‌ها شروع شده بود، البته کرسی‌های آزاداندیشی سال‌ها پیش توسط رهبر انقلاب مطالبه شده که تحقق نیفتاده بود، دولت این بارِ روی زمین مانده را هم مثل سایر بارها بر دوش گذاشت.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم،  اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم، گفت: خیلی از ایده‌ها و طرح‌ها مبتنی بر این نقطه نظرات مردم اتخاذ شده است، در همین یک سال گذشته مطالبات مختلفی در حوزه‌های متنوع داشتیم، مثلاً رتبه‌بندی فرهنگیان، ۱۱ سال روی زمین مانده بود و در نهایت در این دولت اجرا شد.

بهادری‌جهرمی بابیان اینکه دولت اهل تعامل با قشرهای مختلف است، ادامه داد: رئیس‌جمهور در یک سال گذشته فکر می‌کنم حداقل ۶ بار به دانشگاه رفتند، معاون اول هم همینطور، اساساً رویه دولت این چنین بوده است.

وی همچنین به مساله حضورش در میان دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی طی هفته گذشته پرداخت و گفت: دانشجویان ما را به دانشگاه علامه دعوت کردند، ناهار را میهمان دانشجویان بودیم، قبل از شروع سخنانم، تعدادی از دانشجویان سالن همایش خارج شدند،  پرسیدم چرا از سالن خارج شدند، عده‌ای گفتند سلیقه‌اشان این است که بیرون شعار دهند، من هم گفتم این را نمی‌پسندم ولی احترام می‌گذارم. قریب به  سه ساعت پرسش و پاسخ در حوزه‌های مختلف در جریان  بود، وقتی تمام شد بین دانشجویانی رفتم که از سالن خارج شدند، نیم ساعتی بین جمعیت بودم و هر کسی که سؤال پرسید، جوابش را دادم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن