Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم در ساخت واکسن معرکه خواهیم کرد

در ساخت واکسن معرکه خواهیم کرد

وزیر بهداشت گفت: در ساخت واکسن نیز ما یکی از طلایی ترین ایام این سرزمین را رقم می زنیم. یک غرور ملی وصف ناپذیر خواهیم داشت و می بینید که ما در عرصه تولید واکسن با لطف خدا و تلاش جوانان ایرانی، چه معرکه ای خلق خواهیم کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، وزیر بهداشت گفت: تحقیقات یک کشور که از منابع عمومی آن استفاده می‌کند، باید بتواند به طریقی برای باز کردن گرهی از نظام خدمت کند، وگرنه این روال تحقیقات در کشور، به معنای دور ریختن منابع است.
او  گفت: در ساخت واکسن نیز ما یکی از طلایی ترین ایام این سرزمین را رقم می زنیم. یک غرور ملی وصف ناپذیر خواهیم داشت و می بینید که ما در عرصه تولید واکسن با لطف خدا و تلاش جوانان ایرانی، چه معرکه ای خلق خواهیم کرد.
نمکی تصریح کرد: بنده به عنوان فردی عملگرا، برای تحقیق و پژوهشی که برای کشور سودمندی نداشته باشد، قدمی بر نمی دارم، اما نباید تصور کرد که اگر در مقاله ای گفتمانی در مورد دارو، تغییر روش و ... وجود داشت که به درد فردا و آینده کشور می خورد آن را باید کنار گذاشت. چین و کره جنوبی خیلی بیشتر از ما برای تحقیقات و پژوهش هزینه می کنند، اما بخش خصوصی مقتدر هم در کنار تحقیقاتشان وجود دارد که گرنت می آورد و از آن، محصول می خواهد، بنابراین از جامعه تحقیقاتی و محققان کشور انتظار دارم که تحولی بنیادین در نگاهشان به پژوهش داشته باشند.
وی یادآور شد: متاسفانه برخی اساتید برای اینکه نامشان در مقالات چاپ شود و یا اول قرار بگیرد، بحث می کنند. بنده یک معلم دانشگاه هستم که سابقه معاون وزیر، رییس دانشگاه و دیگر سوابق اجرایی را داشته ام، اما فقط در مقالاتی که خودم کار کرده ام نامی از بنده وجود دارد و در مقالات دانشجویان به عنوان استاد راهنما، این اجازه را نمی دهم.
طبق اعلام وبدا، نمکی عنوان کرد: معتقدم تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت در کشور نداریم و اما تا زمانی که تحقیقات کشور، مقاله محور باشد و ارتقای اساتید، مبتنی بر این مقالات می شود، تحقیقات راهگشای مشکلات کشور نخواهد بود و هیچ وزیر بهداشتی نمی تواند برای آینده کشور از این تحقیقات، بهره ای ببرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن