Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم آلمانی‌ها و ایرلندی‌ها در همدان نیروگاه خورشیدی می‌سازند/ جهانگیری به همدان می‌آید

آلمانی‌ها و ایرلندی‌ها در همدان نیروگاه خورشیدی می‌سازند/ جهانگیری به همدان می‌آید

استاندار همدان گفت: بر اساس جلسات برگزار شده با سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی، 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه جلسات با سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان برگزار شد، اظهار داشت: قرار بر این بود که تا 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد شود که در جلسات سرمایه گذاران اجرای 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی را متعهد شدند.

وی ادامه داد: این سرمایه گذاری می‌تواند نقطه امید باشد و امیدواریم استان پایلوت نیروگاه های خورشیدی شود و همدان پس از برجام نقطه عطفی برای توسعه ارتباطات اقتصادی با اروپا باشد.

نیکبخت با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید کار را بر هر برنامه دیگری ترجیح دهند، تصریح کرد: نواقص در دولت بررسی شده و به مرحله ای رسیده ایم که جهش در توسعه را مورد تأکید قرار دهیم.

استاندار همدان با اشاره به دستور ارزیابی مدیران در استان، خاطرنشان کرد: باید دلگرمی داده شود که مدیران بر اساس اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال فعالیت کنند و مدیرانی که گام برداشتن در مسیر رونق برایشان سخت است، مسئولیت را واگذار کنند.

وی همچنین تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند و سریع قدم بردارند؛ مردم می گویند که چهار سال برای معرفی، تأمین امکانات و برنامه ریزی کافی بود و حالا دولت باید کار کند چراکه در غیر این صورت نه کسی از ما می گذرد و می بخشد و نه ما می توانیم موارد را نادیده بگیریم.

نیکبخت در ادامه از برگزاری جلسه با معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: قرار بر این شد که اسحاق جهانگیری برای پروژه‌های قابل افتتاح به استان همدان سفر کند.

استاندار همدان با بیان اینکه ارزش پروژه های قابل افتتاح 940 میلیارد تومان است، اظهار داشت: لیست پروژه ها آماده شده که باید به دفتر معاون اول رئیس جمهوری ارسال و زمانی برای افتتاح آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: 110 طرح از پروژه های قابل افتتاح، بهداشتی و درمانی است و مابقی طرح های عمرانی هستند.

نیکبخت با بیان اینکه در ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی در سال جاری زمان گرفته شد، گفت: با توجه به این موضوع، جلسات ستاد تسهیل پشت سر هم برگزار شود تا بتوان زمان را جبران کرد.

استاندار همدان به آغاز سفرها از سه شنبه 20 تیرماه با قطار همدان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای فروش بلیت پس از این سفر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه مدافع تولید هستیم، از بیت المال نیز دفاع می کنیم، گفت: اگر ببینیم کسی می خواهد به بانک آسیب بزند، وارد عمل می شویم.

استاندار همدان با اشاره به دفاع از بانک ها، خاطرنشان کرد: بانک ها بیت المال هستند نه مال البیت.

نیکبخت به مشکل جابجایی سه واحد سنگبری در محوطه صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: فک پلمپ این واحدها باید انجام و زمان و مهلتی مناسب برای تعیین تکلیف وضعیت واحدها لحاظ شود.

استاندار همدان ادامه داد: باید ابتدا محل جدید برای این واحدها در نظر گرفته شود بعد بگوییم که نباید در کارگاه فعلی فعالیت کنند.

 نیکبخت با بیان اینکه شهرداری همدان با رهاسازی نخاله ها در اطراف واحد مرغ مادر همدان آسیب هایی به آن وارد کرد، اظهار داشت: شهرداری باید با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و دریافت مجوز از سازمان محیط زیست محل جدیدی برای تخلیه نخاله‌ها در نظر بگیرد.

وی از اضافه شدن بدهی واحد زاگرس بام نهاوند به میزان یک میلیون و 300 هزار تومان در روز سخن گفت و افزود: پرداخت سالیانه بدهی به بانک و باقی ماندن اصل بدهی از سوی شرکت موردنظر خودزنی است.

نیکبخت با بیان اینکه شرکت می تواند با بانک همکاری کند، یادآور شد: اگر بانک نسبت به تملک اقدام کند، من مانع نمی شوم چون شرکت توانایی همکاری با بانک را دارد بنابراین باید خود را اثبات کرده و روزانه یک میلیون تومان بدهی به بانک را پرداخت کند.

وی افزود: بانک در صورت تأخیر دو ماهه در پرداخت بدهی شرکت، حکم را اجرایی کند که البته هزینه آن برای شرکت سرسام آور خواهد بود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: نامه ای به ارگان های نظامی، انتظامی و دستگاه های اجرایی صادر شود که کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب و متناسب با تولیدات کشور را از واحدهای استانی خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از واحد تولیدی ونداشیر بازار ایجاد کند، گفت: این سازمان به عنوان متولی باید در راستای تأمین بازار هدف و جذب سفارش اقدام کند.

نیکبخت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید حاکی از این است که واحدهای تعطیل شده باید فعال شوند تا اشتغال ایجاد شده و یا افزایش یابد، گفت: نباید اجازه داد واحدی که نیمه فعال است به تعطیلی برسد.

استاندار همدان گفت: پسندیده نیست واحدی که در حال فعالیت است و اهلیت آن از سوی سازمان جهاد کشاورزی تأیید می شود، تعطیل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد بانک مبنی بر اینکه شرکت مبلغ چک مشتری های خود را به بانک ارائه دهد، پیشنهاد خوبی است اما اجرا کردن حکم در صورت برگشت خوردن چک، برای صاحب واحد تولیدی مشکل ایجاد می کند.

نیکبخت ادامه داد: بانک شرایط این واحد را به طور مجدد ارزیابی کند و سرمایه در گردش را به اندازه ای اعطا کند که بتواند شرکت را فعال تر کرده و از طرفی شرکت توان بازپرداخت را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ زمانی در شورای پول و اعتبار سود شش درصدی وجود نداشته است، اظهار داشت: طرح ورمی کمپوست شرکت تاک طلا با مشکل روبه رو شد و حق دارد که درخواست کمک کند اما اینکه کمک به گونه ای باشد که بهره از طرح دریافت نشود، هیچ منبع قانونی ندارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ اقدامی برای واحدها مؤثرتر و کارآمدتر از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیست، گفت: باید کمک کرد که فعالیت این طرح ادامه یابد و تعطیل نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به تعداد چاه های غیرمجاز و مجاز توجه می شود، اظهار داشت: باید به میزان بهره‌برداری از چاه ها توجه کرد چراکه نسبت به منابع آب زیرزمینی بی رحمی می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن