Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم به مالیات‌دهندگان ظلم نشود/ضرورت شناسایی منابع جدید مالیاتی/ افتتاح هزار میلیارد تومان طرح در همدان

به مالیات‌دهندگان ظلم نشود/ضرورت شناسایی منابع جدید مالیاتی/ افتتاح هزار میلیارد تومان طرح در همدان

استاندار همدان گفت: هر سال نباید میزان پرداختی افرادی که مالیات می دهند، افزایش یابد بلکه باید منابع جدید را برای دریافت مالیات شناسایی کرد تا به کسانی که هر سال مالیات می دهند، ظلم نشود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات، اظهار داشت: مشارکت بیش از 70 درصدی مردم درست همزمان با حضور ترامپ در عربستان بود و مردم تودهنی محکمی با حضور خود به او زدند.

وی با بیان اینکه انتخابات سالم برگزار شد، خاطرنشان کرد: تا کنون هرصندوقی به طور مجدد شمرده شد تأثیری در تغییر آراء نداشت.

نیکبخت با تأکید بر اینکه دولت در دور دوم، دولت دور اول است، اظهار داشت: مشکلاتی از سوی دولت و ملت از سر راه برداشته شد و در دور دوم، دولت جهشی عمل خواهد کرد و تولید و اشتغال دو نیاز کشور هستند که مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هر مدیری می خواهد کار کند، قدمش بر چشم است، تصریح کرد: اگر مدیران می بینند مشکلاتی سر راه آنها است، اجازه بدهند سریع تر قدم برداشته شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امنیت سرمایه گذاری باید فراهم شود تا بتوان از این مسیر اشتغال ایجاد کرد چراکه دولت نمی تواند سرمایه گذاری کند.

مدیر ارشد استان همدان در ادامه یادآور شد: مردم به این دولت اعتماد کردند با وجود اینکه دولت کار روی زمین مانده زیاد دارد و با توجه به شرایط موجود، بی لطفی است که پاسخ اعتماد مردم داده نشود.

وی تأکید کرد: فعالیت باید به گونه ای باشد که همه احساس کنند تغییرات اساسی در دور دوم اتفاق خواهد افتاد.

استاندار همدان با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا اذیت کردند، گفت: در پاره ای از موارد مشکلاتی ایجاد شد اما به هر شکل کمک شد تا وضعیت بهبود یابد.

وی با اشاره به زمان بندی  فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برای توزیع اعتبارات، تصریح کرد: دستگاه ها در شرایط زمان بندی برای استفاده از اعتبارات، تدبیر بیاندیشند.

استاندار همدان با بیان اینکه ستاد درآمد استان باید فعال شود، خاطرنشان کرد: این ستاد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شود و تمام تلاش این باشد که به مردم هیچ ظلمی نشود.

وی ادامه داد: هر سال نباید میزان پرداختی افرادی که مالیات می دهند، افزایش یابد بلکه باید منابع جدید را برای دریافت مالیات شناسایی کرد تا به کسانی که هر سال مالیات می دهند، ظلم نشود.

نیکبخت با بیان اینکه هزار میلیارد تومان پروژه به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح ها به دلیل شائبه های انتخاباتی پیش از برگزاری انتخابات، افتتاح نشد.

وی تأکید کرد: ظلم این است که بیشتر از 80 درصد اعتبارات در تهران متمرکز شود و از اعتبارات باقی مانده برای استانها استفاده نشود.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا می شود اعتباری برای تعمیر اداره کل کتابخانه های استان و کتابخانه دیجیتال شهرستان اسدآباد اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه نمی توان هر ساله شاخص ها را توضیح داد، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه جلساتی را با مجمع نمایندگان استان برگزار و شاخص ها را چکش کاری کرد.

استاندار همدان تأکید کرد: شاخص ها باید در اختیار مجمع نمایندگان استان قرار بگیرد و در صورت جابجایی بر اساس نظر نمایندگان، تغییرات انجام شود.

وی با اشاره به تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به دو سراب گیان و گاماسیاب، یادآور شد: این دو سراب استانی است و کسی نگفت چرا اعتبارات را به سمت این بخش هدایت کردیم.

نیکبخت با بیان اینکه باید برای طرح گردشگری گیان و گاماسیاب، سرمایه گذار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: باید طرح گردشگری در این دو سراب اجرایی شود.

استاندار همدان گفت: نهاوند و تویسرکان نسبت به سایر شهرستانها محروم هستند و نهاوند برای من مهم است و نماینده این شهرستان در مجلس تصور نکند که نهاوند محروم می ماند و مورد توجه است.

نیکبخت با اشاره به اینکه حاشیه نشینی شهرهای بزرگ ماهیت استانی دارد، اظهار داشت: حاشیه نشینی شهر همدان و تخصیص اعتبارات به آن مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان است که تا حدودی در آن کوتاهی شده و باید اختصاص اعتبار برای توانمندسازی این مناطق پیش از این اختصاص پیدا می کرد.

استاندار همدان همچنین تصریح کرد: هنوز در حال اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح هادی روستایی شهرستان همدان 61 درصد است، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی طرح هادی شهرستان هایی همچون ملایر و تویسرکان پایین است که این موضوع باید در شاخص اعتبارات در نظر گرفته شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای روستاها در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه دولت اجرای عدالت اجتماعی بوده که مجلس نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

استاندار همدان با تأکید بر بهبود شرایط کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگرانی در خصوص شرایط اقتصادی کشور در سال جاری وجود ندارد.

نیکبخت با بیان اینکه عید فطر قطار همدان- مشهد راه انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول خانواده های شهدا و خبرنگاران یک هفته پس از عید فطر اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه یک واحد و شرکت توزیع نیروی برق دو واحد از اعتبارات اصلاح شبکه برق روستاها را تأمین کند، یادآور شد: فرمانداران شهرستانها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار همدان به اختصاص اعتبار 54 میلیارد تومانی به بخش راه در استان، اشاره کرد و افزود: این اعتبار، میزان قابل توجهی است که به راه استان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به تأمین 30 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: هنوز تأمین 20 میلیارد تومان از سال گذشته باقی مانده که این اعتبار عملکردی تا پایان سال تأمین خواهد شد.

نیکبخت با تأکید بر توسعه گردشگری به عنوان اولویت توسعه استان، تأکید کرد: تقاضا می شود فرمانداران در تأمین اعتبار بخش گردشگری کمک کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن