Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم افتتاح پنج سد بزرگ تا پایان دولت یازدهم/آبرسانی روستاها در سال 95 به اندازه 10 سال عملکرد دولت های قبل

افتتاح پنج سد بزرگ تا پایان دولت یازدهم/آبرسانی روستاها در سال 95 به اندازه 10 سال عملکرد دولت های قبل

وزیر نیرو گفت: پنج سد بزرگ تا پایان مردادماه و فعالیت دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"،  حمید چیت چیان در آیین آغاز عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان با بیان اینکه این پروژه موجب خیر و برکت در روستا خواهد شد، اظهار داشت: وزارت نیرو کارهای فراوانی انجام می دهد و برنامه های زیادی دارد اما ارزشمندترین کاری که از سوی این وزارت خانه انجام شده، آبرسانی به روستاها بوده است.

وی با اشاره به اینکه آب غیر از اینکه مایه آبادانی است، در فرآیندهای صنعتی نیز مورد نیاز است، یادآور شد: آب شرب سالم اولین قدم برای سلامتی و بهداشت هر جامعه ای محسوب می شود.

چیت چیان همچنین تصریح کرد: زمانی که من وزیر نیرو شدم، در قانون بودجه سال 92 و سالهای قبل از آن حتی یک ردیف برای آبرسانی روستایی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در بودجه سال93 با کمک دولت و با همکاری نمایندگان یک ردیف با 300 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستایی تخصیص داده شد، افزود: این اعتبار در سال بعد از آن به 500 میلیارد تومان رسید و تقاضا شد که 500 میلیون دلار از  صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی اختصاص داده شود.

وزیر نیرو در ادامه یادآور شد: از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری و از سوی مقام معظم رهبری مجوزی دریافت شد تا صندوق توسعه ملی اعتبار را اختصاص دهد که در سال قبل این اعتبار هزینه شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دو هزار و 958 روستا آبرسانی شد، تصریح کرد: این عملکرد بیش از 10 سال عملکرد دولت قبل از دولت یازدهم بود.

چیت چیان ادامه داد: پنج هزار و228 روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی شد که آبرسانی به دو هزار و 968 روستای آن در سال قبل صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر دو یا سه سال آّبرسانی با تانکر ادامه یابد، هیچ روستایی بی بهره از آب با کیفیت نخواهد بود، گفت: به دلیل خشکسالی های مستمری که اتفاق افتاد، چاه ها و چشمه ها خشک  و اقدامات آبرسانی به ناچار از 20 تا 30 کیلومتری روستاها انجام شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه عملیات اجرایی سد خرمرود امروز آغاز می شود، خاطرنشان کرد: هزینه و سود این طرح بیش از 300 میلیارد تومان است که امید می رود باعث خیر مردم منطقه شود و از برکات این طرح استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این طرح برای منطقه ضروری است و باید اجرایی می شد که امروز عملیات آن آغاز شد.

چیت چیان گفت: شرکت سرمایه گذاری طرح با جدیت و همت وارد شده و کل هزینه اجرای آن را بر عهده گرفته و بنابر آنچه اعلام کرده، زمانی که طرح به نتیجه رسید پول آن را از دولت به تدریج دریافت خواهد کرد و  این موضوع نشان می دهد که این مال حلال است.

وزیر نیرو با بیان اینکه به دلیل محدودیت های دولت ممکن بود اجرای طرح 10 سال طول بکشد، اظهار داشت: روزی که دولت فعالیتش را شروع کرد 144 سد بزرگ و نزدیک به 600 سد کوچک در کشور ساخته شده بود اما 31 سد بزرگ در طول کار دولت یازدهم ساخته و افتتاح شد و تا مردادماه نیز پنج سد به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع به 36 سد می رسد.

وی ادامه داد: مردم پشتیبان نظام هستند و با شکوه و آرامش رأی خود را به صندوق می اندازند که دولت برخاسته از آراء با قوت قلب امور خود را انجام خواهد داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن