Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم باید بتوان قطار را به نزدیکترین نقطه سکونت مردم رساند

وزیر راه:
باید بتوان قطار را به نزدیکترین نقطه سکونت مردم رساند

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه راه آهن همدان- تهران با سرعت خوبی در حال اجراست و با توجه به افتتاح طرح با حضور رییس جمهور، برای آگاهی از پیشرفت کار به همدان سفر کردیم.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، عباس آخوندی در جریان بازدید از محل جانمایی ایستگاه شهری راه آهن همدان در ترمینال اتوبوسرانی این شهر، اظهار داشت: از ۲۶۴ کیلومتر طول مسیر ریل گذاری راه آهن همدان- تهران، بیش از ۲۴۰ کیلومتر اجرا شده و به ۲۰ کیلومتری شهر همدان رسیده است.

وی با بیان اینکه رکورد ریل گذاری با ۱۶۶۴ متر در روز گذشته شکسته شد، خاطرنشان کرد: برنامه و هدف ایجاد حمل و نقل ترکیبی  بین سیستم اتوبوس و قطار است.

آخوندی همچنین تصریح کرد: ایستگاه قطار باید وارد شهر شود که پس از مکان یابی به ترمینال اتوبوسرانی رسیدیم و چون مسافربری از ترمینال به کرمانشاه و ملایر انجام می شود، ایستگاه در ترمینال پیش بینی شده تا نزدیکترین نقطه به سکونتگاه مردم باشد؛ بدین ترتیب ریل با زندگی مردم ارتباط برقرار خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: کسانی که با اتوبوس به همدان سفر می کنند و می خواهند به شبکه ریلی وصل شوند با سیستم ترکیبی موفق به این می شوند به محض پیاده شدن از اتوبوس با قطار سفر خود را آغاز می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت قطار ۱۶۰ کیلومتر است و با توجه به قوس ها امکان افزایش به ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد که در نظر داریم با سفر رییس جمهور به استان، تقرب به ایستگاه داخل شهر انجام شود  و مردم در طی دو ساعت به تهران رفت و آمد کنند.

وی در پایان در پاسخ به خبرنگار "همدان نیوز" در خصوص تعرفه بلیت سیستم حمل و نقل کشور در سال 96، یادآور شد: هیچ گونه پیش بینی برای افزایش تعرفه بلیت سیستم حمل و نقل در سال جاری انجام نشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن