Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تحویل هواپیمای 50 نفره به فرودگاه همدان/تبدیل شدن همدان به ناحیه راه آهن غرب کشور

استاندار همدان خبر داد:
تحویل هواپیمای 50 نفره به فرودگاه همدان/تبدیل شدن همدان به ناحیه راه آهن غرب کشور

استاندار همدان گفت: از وزارت راه و شهرسازی درخواست شده که هواپیمایی با 50 نفر ظرفیت جهت پرواز به سمت تهران در اختیار فرودگاه همدان قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 40 درصد امور زیرساختی کشور در حوزه عملکرد وزارت راه است، اظهار داشت: در هر کشوری، هریک از بخش های هوایی، زمینی و ریلی تشکیلات جداگانه دارد اما در ایران تحت کنترل وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از سوی وزارت راه به خوبی منتفع شده است، یادآور شد: راه آهن از مطالبات دیرینه مردم استان بود که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

نیکبخت با بیان اینکه آزادراه همدان-ساوه در دوره دولت یازدهم به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: ضرورت های استان در برنامه های جاری و آتی وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد داشت.

استاندار همدان همچنین تصریح کرد: نوسازی ناوگان هوایی کشور به عنوان فرسوده ترین ناوگان با قراردادهایی مناسب و بسیار ارزشمند، انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد هزارها تن ریل با هندوستان، اظهار داشت: پنج استان از برکت برجام و خرید ریل بهره مند می شوند.

نیکبخت از تقاضای استان برای تحویل هواپیمای مناسب40، 50 نفره به فرودگاه همدان،  خاطرنشان کرد: قرار داد 20 هواپیمای 50 نفره با اروپا منعقد شده و تا پایان امسال تحویل کشور داده می شود.

مدیر ارشد استان همدان با بیان اینکه استان پایلوت نیروگاه های خورشیدی کشور است، تصریح کرد: اقدامات خوبی برای استفاده بهینه از آب در استان انجام شده و 81 درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: همدان اولین استانی است که از پساب فاضلاب استفاده و به نیروگاه شهید مفتح منتقل کرده است که به دنبال آن استفاده از 28 چاه موجود در محوطه نیروگاه شهید مفتح متوقف شد.

نیکبخت با بیان اینکه در استان 214 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است، تأکید کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان 856 میلیارد تومان تصویب و تمام این اعتبار تخصیص داده شد.

استاندار همدان گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل راه آهن همدان- تهران اختصاص داده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی ایستگاه جدید راه آهن با حضور رئیس جمهور در اردیبهشت ماه شروع شود.

نیکبخت افزود: بنابر گفته وزیر راه و شهرسازی ایستگاه فعلی راه آهن باید به عنوان ایستگاه باربری استفاده شود و تا زمانی که ایستگاه جدید به بهره برداری نرسیده، به طور موقت به عنوان ایستگاه مسافربری نیز فعال باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه در دو نوبت و در هر نوبت 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان اعطا شد، اظهار داشت: این اعتبارات کمک خوبی به استان برای اجرای طرح ها کرد.

وی همچنین تصریح کرد: نمایندگان استان در مجلس طرح هایی را در بخش وزارت راه و شهرسازی دارند که تقاضا می شود نمایندگان دست خالی نمانند و طرح های آنها مورد توجه قرار بگیرد.

نیکبخت در این جلسه تقاضای خود مبنی بر تحویل مدیریت ناحیه راه آهن غرب کشور به همدان را مطرح کرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به تصویب ساخت بیمارستان 96 تختخوابی این شهر در سفر ریاست جمهوری، گفت: مردم انتظار دارند که این بیمارستان در سال جاری ساخته شود.

حبیب مومیوند افزود: این انتظار می رود که مسیر گنجنامه- تویسرکان به عنوان پروژه اساسی مردم این شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن