Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم فرار از مسئولیت برای فرار از پاسخگویی در برخی استان‌ها

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد:
فرار از مسئولیت برای فرار از پاسخگویی در برخی استان‌ها

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در برخی استانها افراد از مسئولیت فرار می کنند که پاسخگو نباشند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سعید شیرکوند در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به سهمیه بندی برق در کشور، اظهار داشت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما نباید در اجرای طرح ها بازدارندگی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در واگذاری اراضی برخی استانها از مسئولیت فرار می کنند، یادآور شد: برخی فکر می کنند که اگر کار کنند باید پاسخگو باشند و ترجیح می دهند کاری نکنند تا پاسخگو نباشند که این مشکل یکی از ضعف های مدیریتی در کشور است و در خصوص واگذاری اراضی منابع طبیعی دستگاه ها نیز چنین مشکلی در استانها وجود دارد و برخی از مسئولیت فرار می کنند تا درگیر پاسخگویی نشوند.

شیرکوند همچنین تصریح کرد: در دبیرخانه به گزارشات استانها در خصوص اقتصاد مقاومتی توجه می شود که همدان تا ابتدای مهرماه در ارائه گزارشات مشکلاتی را داشت و در یک یا دو ماه گذشته با ثبت گزارشات، نگاه ها در دبیرخانه به همدان تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه گزارشات در چارچوب برنامه دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه شود، خاطرنشان کرد: گزارشات به نوعی تنظیم خواهد شد که اگر قرار است نمره منفی لحاظ شود بر اساس کمبود گزارشات نباشد.

شیرکوند با اشاره به کارکرد مثبت همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در ارزیابی هایی که در هفته های آینده صورت خواهد گرفت، گزارشات استان ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در ادامه یادآور شد: ظرفیتی در کشور به نام سمن ها و تشکل های مردم نهاد در کشور وجود دارد که به خوبی از آن استفاده نمی شود در حالیکه می توانند رابط بین دولت و مردم باشند و اگر از آنها استفاده شود نقش خود را به خوبی در انعکاس مشکلات و موانع و همچنین انتشار عملکرد را ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی تریبون ها همکاری خوبی را در انعکاس عملکرد ندارند، گفت: دولت این همه کار می کند اما برخی دستاوردهای برجام را مربوط به قوه مجریه می دانند در حالیکه به کل نظام برمی گردد و تنها به یک وزارت خانه و دولت محدود نمی شود.

شیرکوند همچنین تصریح کرد: اگر از توان سمن ها استفاده شود می توان عملکرد دولت را به گوش مردم رساند.

معاون سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه موفقیت هایی در حوزه بهداشت و درمان با وجود کمبود اعتبارات و تنگناهای مالی حاصل شده است، یادآور شد: در همدان باید از ظرفیت ها و ابزارها برای انعکاس عملکردها استفاده کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن