Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تدارک برنامه‌های فرهنگی با محوریت نوروز و ماه مبارک رمضان در همدان

تدارک برنامه‌های فرهنگی با محوریت نوروز و ماه مبارک رمضان در همدان

شهردار همدان از تدارک ویژه برنامه‌های فرهنگی با محوریت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مسعود حسینی اظهار کرد: شهرداری همدان امسال با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای نوروزی تدابیر لازم برای ارتقای شادابی و نشاط اجتماعی اندیشیده است.

وی با تاکید بر رویکرد شهرداری همدان در حوزه گردشگری، تصریح کرد: تلاش داریم با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات از فرصت‌های لازم برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، آداب و رسوم، بومی، تاریخی و گردشگری شهر همدان به شهروندان، گردشگران و مسافران بهره بگیریم.

شهردار همدان افزود: برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای از جمله اجرای کارناوال عروسکی و برگزاری نمایش‌های آیینی و سنتی نوروزی و ماه مبارک رمضان در پیاده راه بوعلی، اکباتان، کوی خضر، شهرک فرهنگیان و ولیعصر و محلات مختلف شهر همدان در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شهر همدان اظهار کرد: عید نوروز فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است که در این راستا تور پیاده و خودرویی همدان‌گردی در اماکن تاریخی و فرهنگی و بازار سنتی شهر همدان برگزار می‌شود.

شهردار همدان از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برنامه‌هایی با عنوان جشن رمضان هگمتانه و برنامه آیینی تعزیه و علوی خوانی در شب‌های قدر همزمان با شهادت امام علی (ع) در پیاده راه اکباتان در مجاورت مسجد جامع شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن ویژه عید نوروز مورد توجه شهرداری همدان است، اظهار کرد: در این راستا جشن‌های مختلفی از جمله جشن تخم مرغ رنگی نوروز در مجموعه عین‌القضات همدانی، ویژه برنامه‌های عید نوروز در فرهنگسراهای مهر، نشاط، ولایت و پرواز و نمایشگاه تولیدات خانگی ویژه این ایام در نگارخانه، نمایشگاه، باباطاهر و مرادبیگ برگزار می‌شود.

حسینی با تاکید بر اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۳۷ در ارایه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران تصریح کرد: راهنمایان گردشگری  به صورت دو شیفته و شش ساعت برای  پاسخگویی به مسافران و گردشگران در مرکز جامع مدیریت خدمات شهری ۱۳۷ مستقر هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن