Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آغاز عملیات اجرایی مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان همدان

آغاز عملیات اجرایی مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان همدان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات اجرایی مرمت جداره‌های خیابان اکباتان طی هفته جاری خبر داد و گفت: تجهیز کارگاهی مرمت جداره‌های خیابان اکباتان انجام شده و در هفته جاری کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، احسان صباغی درباره جداره‌سازی پیاده‌راه‌های بوعلی، اکباتان و میدان امام(ره)، اظهار کرد: دو فاز از جداره‌سازی ضلع شرقی پیاده‌راه بوعلی انجام شده و جداره‌سازی ضلع غربی نیز در حال انجام است، در مجموع تاکنون حدود ۵۰۰ متر از جداره‌سازی این پیاده‌راه با الگوبرداری از معماری سنتی و بافت تاریخی همدان انجام شده است.

وی ادامه داد: جداره‌سازی پیاده‌راه اکباتان نیز در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان با همکاری شهرداری منطقه ۴ دستور کار قرار گرفت و کارهای تجهیز کارگاهی انجام شده و عملیات اجرایی نیز در طول هفته جاری آغاز می‌شود.

صباغی افزود: در راستای بازآفرینی، مرمت بناهای تاریخی و جداره‌های تاریخی، مجموعه بازار سنتی همدان در دستور کار قرار گرفته و در مرحله برگزاری مناقصه است، علاوه بر این برداشت و طراحی میدان امام(ره) و آرامگاه بوعلی نیز توسط رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در دست انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع موانع ثبت جهانی همدان جداره‌سازی پیاده‌راه‌های اکباتان، بوعلی و میدان امام(ره) در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای آغاز عملیات مرمت جداره‌های پیاده‌راه اکباتان نامه‌ای به کسبه زده و مقرر شده حذف زوائد انجام و سازوکار مشخصی برای سیستم‌های تهویه انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن