Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح جامع شهر همدان تصویب شد

طرح جامع شهر همدان تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح جامع شهر همدان پس از بحث و بررسی کارشناسان و مدیران به تصویب رسید و برای ادامه روند قانونی به شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ارجاع شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ایوب اسدالهی اظهار داشت: طرح جامع شهر همدان پس از فراز و نشیب های فراوان در مدت زمان طولانی و برگزاری بیش از ۶ هزار نفر ساعت جلسه کارشناسی با حضور متخصصان حوزه های مختلف فنی شهرسازی و معماری در جلسه کمیسیون امور زیربنایی استان بررسی، تایید و با اعمال اصلاحاتی به شورای برنامه ریزی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر توسعه مبتنی بر الحاق، توجه جدی به حفظ باغ های فضای سبز با در نظرگیری بازآفرینی شهری و جلوگیری از سکونتگاه های خود ساخته در نظر گرفته شده است افزود: محاسبات جمعیتی و لحاظ مصوبات شورای عالی شهرسازی، تعیین تکلیف کاربری ها و توجه جدی به کاربری های عمومی و تحقق پذیری آنها و تلاش برای توزیع متوازن بارترافیکی در همه شبکه معابر با همزمانی بررسی طرح جامع همدان و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک از دیگر مشخصات این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: قرارداد طرح جامع در سال ۱۳۹۵ منعقد شد و افزایش محدوده شهر همدان به هفت هزار و ۷۰۰ هکتار و حل مشکل ۷۲ پهنه ساخت و ساز غیر مجاز در شهر و ضابطه مند شدن ساخت و سازها در این محدوده ها را در پی دارد.

اسدالهی اظهار داشت: الحاق محدوده ها از بخش شمالی شهر (در راستای توسعه در نظر گرفته شده)، طراحی و جانمایی نیمه رینگ شمالی با هدف بهبود وضعیت ترافیکی شبکه معابر موجود شهر و کاهش تراکم جمعیت شهر همدان از ۱۱۹ نفر در هکتار به حدود ۹۳ نفر در هکتار از دیگر ویژگی های اجرای طرح جامع شهر همدان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن