Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در همدان

افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در همدان

چندیست برخی از خطوط تاکسیرانی در شهر همدان اقدام به افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی کرده‌اند و حتی پیش شرط سوار شدن در تاکسی را قبول پرداخت این مبلغ عنوان می‌کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، عصر روز گذشته هم رانندگان خط مهدیه با اعتصاب، اعتراضشان را نسبت به عدم تغییر نرخ ها اعلام کردند اما برخی اعتراضشان را با کار غیرقانونی به منصه ظهور می گذارند و نرخ های فعلی را منصفانه نمی دانند و اعلام می دارند با توجه به گرانی های موجود، کرایه های فعلی واقعاً جوابگوی زندگیشان نیست.

فرماندار شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش نرخ بی رویه کرایه تاکسی کار خودسرانه ای است و باید به کمیته انضباطی فرستاده شود، مطرح کرد: در صورتی که نرخ های جدید ابلاغ شود باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

مسلم مخفی با تأکید بر اینکه دوست داریم به رانندگان تاکسی کمک کنیم و گرانی لوازم یدکی را هم در افزایش نرخ ها درنظر می گیریم، گفت: هر کاری قاعده خاص خود را دارد و رانندگان تاکسی باید قانونمند باشند.

وی با بیان اینکه زحمات قشر تاکسیران را قدر می دانیم و حتماً به آنها کمک خواهیم کرد، ادامه داد: باید مصالح مردم را هم باید نظر بگیریم به طوریکه افزایش نرخ کرایه تاکسی در حال حاضر غیرقانونی است و برخورد خواهد شد. 

یکی از اعضای شورای شهر همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمولاً هر سال برابر قانون هیأتی متشکل از نماینده تاکسیداران، نماینده فرمانداری، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و شورا نرخ‌گذاری را انجام می دهند سپس به تصویب شورا می رسد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه هر سال در بهمن‌ماه و اسفندماه برای سال بعد نرخ گذاری انجام و ابلاغ می شده است، خاطرنشان کرد: گزارشات بسیار زیادی مبنی بر افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها در برخی خطوط دریافت شده و توجیحشان هم افزایش بی رویه قیمت‌ها به ویژه در حوزه خودرو و قطعات مصرفی‌شان است که حرف درستی هم هست و صحبت‌هایشان غیرواقعی نیست اما نباید کار غیرقانونی اتفاق بیفتد.

بادامی‌نجات با طرح این سوال که چرا باید قطعاتی که در ایران تولید می‌شود وابستگی شدید به ارز داشته باشد و شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در حوزه خودرو باشیم؟ تصریح کرد: این موضوع باعث شده تعدادی از خطوط خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کنند و هر چند حرفشان حق است اما نباید کار غیرقانونی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون عمران و حمل و نقل دستور داده شده سریع اقدامات لازم در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی ها انجام شود، مطرح کرد: با حدود ۵۰ نفر از تاکسیداران که خودسرانه افزایش نرخ کرایه داشتند، در کمیته انضباطی برخورد صورت گرفته است اما باید فکر اساسی شود چراکه این قشر نان زندگیشان را از این طریق به دست می آورند و باید قیمت ها به گونه ای باشد که حداقل هزینه هایشان دربیاید.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه تاکسیداران هم جزء جامعه هستند و باید به دغدغه هایشان به صورت قانونی توجه شود، اظهار کرد: باید متولیان سازمان حمل و نقل بار و معاونت تاکسیرانی به صورت فوری جلسه ای بگذارد و با توجه به اینکه پایان سال است و نرخ ترافیکی و درخواست سفرهای درون شهری افزایش می یابد، این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

وی در پایان درباره نرخ های احتمالی نیز توضیح داد: طبق قانون باید نرخ های جدید تاکسیرانی براساس نرخ تورم سالانه باشد، بیشتر از این نمی توانیم و قانون اجازه نمی دهد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: نرخ های جدید کرایه تاکسی در کمیته انطباق سازمان صمت در حال بررسی بوده و امروز ابلاغ می شود.

مرتضی بیدآبادی با تأکید بر اینکه منافع رانندگان نیز باید در این نرخ گذاری تأمین شود، اظهار کرد: تعاونی تاکسیرانی باید به رانندگان خدمات دهد و آنها نباید همه هزینه ها را از مصرف کنندگان نهایی دریافت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن