Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا نگذاشتند ملک بفروشیم

نگذاشتند ملک بفروشیم

شهردار همدان گفت: پویایی دانشجویان و فعالان دانشجویی را می‌توان از انتقادهایشان متوجه شد و این موضوع جای خوشحالی دارد؛ در شهرداری کارهای بسیار زیادی انجام داده‌ایم و بودجه این ارگان به طور چشمگیری افزایش یافته است و دوست داریم منتقدان به این موضوعات نیز توجه کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمسعود حسینی در سلسله جلسات مطالبه‌گری و بررسی عملکرد مسئولان شهری و استانی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، در رابطه با بررسی عملکرد شهرداری و میزان تحقق وعده‌ها در حضور فعالان دانشجویی، مطالبه‌گران و فعالان رسانه و حوزه شهرداری صحبت کرد و ضمن اشاره به اینکه قدمت شهرداری‌های مدرن بالای ۱۲۰ سال است و به طور قطع تاثیر بسیار بالا و مستقیمی بر روی زندگی مردم دارند، اظهار کرد: مشکل امروز مملکت ما و شاید جهان سوم این است که در سیاست‌گذاری‌هایمان مشکل داریم.

وی ضمن ابرازخوشحالی بابت دریافت انتقادات بالا در این جلسه، پاسخ داد: ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و در همان ابتدای ورودم دل من را خالی کردند که نمی‌توانی از پس آن بربیایی! ما باید تا عید ۴۰۰ میلیارد تومان ملک می‌فروختیم؛ نگذاشتند ملک بفروشیم و می‌گفتند قرار است پیمانکاران به علت شهردار شدن من تحصن کنند، می‌گفتند شهردار هنر کند پول کارمندان خودش را پرداخت کند اما بالای ۷۰ درصد مبالغ پیمانکاران شهرداری پرداخت شد.

حسینی تصریح کرد: ۱۷۸۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری بود و برای سال ۱۴۰۱ یعنی امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد و برنامه بودجه ملاک قضاوت ما است.

شهردار همدان مطرح کرد: برای شورای اسلامی شهر برای سال ۱۴۰۱ اصلاحیه فرستادیم تا بودجه سال آینده کم نباشد و بتوانیم از پس آن بربیاییم؛ ۳۵۰۰ میلیارد بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی ضمن ابراز گلایه از هجمه‌های افراد بزرگ و سیاسی شهر، مطرح کرد: در جمع شما دانشجویان می‌گویم که افرادی در این شهر ۳۰-۴٠ سال پیاپی است مسئول هستند اما ادعا می‌کنند فقط خدمت کردند و بسیار توانمند بودند.

حسینی ادامه داد: شهری مانند زاهدان در بسیاری از موارد بودجه بیشتری دارد اما یک‌سری افراد در همدان ادعا می‌کنند که کره ماه را به همدان آورده‌اند و کارهای بزرگ برای این شهر انجام داده‌اند.

شهردار همدان بیان کرد: اگر دانشجویان شغل می‌خواهند باید از مسئولان همدان مطالبه کنند و از آنها بخواهند که ارزش افزوده و گردش مالی شهر را بالا ببرند تا بتوانند این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برخی افراد "بو" می‌کشند تا ببینند چه پروژه بزرگی در این شهر انجام می‌شود تا بروند بگویند ما این پروژه را انجام دادیم و به کمک ما بود که شهرداری این کار را کرد!

شهردار همدان با اشاره به اینکه در بحث اتوبوسرانی می‌توانیم ادعا کنیم حداقل ۴۰ دستگاه بازسازی شده در حد نو وارد شهر کردیم و قرار است ۴۰ نفر راننده برای آن استخدام کنیم، گفت: ۸۸ هزار متر پیاده‌راه و پنج هکتار فضای سبز و ۱۱۳ هزار تن آسفالت به سطح شهر اضافه کردیم و ۴۶ پروژه ۱۰۰ درصد آن تکمیل شد و آماده بهره‌برداری است و ۴۰ پروژه نیز بالای ۵۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر حضور و نفوذ مدیران در هیأت های ورزشی و دریافت بودجه از طریق شهرداری برای این هیأت‌ها، اظهار کرد: من هیچ نقشی در پرداختی به هیأت‌های ورزشی ندارم و این اقدامات توسط مصوبه‌های شورا صورت می‌گیرد.

در ادامه هادی بلاغی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان درباره تیم‌داری شهرداری، با بیان اینکه افتخار می‌کنیم تیم فوتبال شهرداری همدان را پشتیبانی می‌کنیم، مطرح کرد: ۹۰ درصد این تیم بومی است و باعث افتخار شهر همدان است.

وی افزود: تیم فوتبال شهرداری همدان تا زمانی که مسئولان شهرداری بخواهند زیرمجموعه این ارگان خواهد بود و از این تیم حمایت خواهیم کرد.

بلاغی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری کارهای بسیاری انجام داده‌ایم اما منتقدان راضی نشده‌اند!

در این نشست مطالبه‌گری بگومگوهای جذابی میان منتقدان و مدیران شهرداری صورت گرفت و منتقدان شدیدا خواستار استعفای شهردار و تیم همراه بودند و به طور مستقیم بیان می‌کردند که از آنها ناراضی‌اند و در مقاطعی از جلسه اختلاف نظری میان افراد حاضر در جلسه در رابطه با مقایسه نماینده‌های همدان ایجاد شد.

گفتنی است؛ تیم فوتبال شهرداری همدان با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز نتوانسته بالای ۲۰ درصد از مبالغ بازیکنان خود را پرداخت کند و علاوه بر آن مدیران شهرداری هیچ‌گاه پاسخ قاطعی در رابطه با ابقاء یا انحلال این تیم در ساختار شهرداری نداده‌اند که همین موضوع عامل ناراحتی جامعه ورزش و حتی جامعه غیرورزش شده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن