Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح «غدیر» همدان بلامانع است

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح «غدیر» همدان بلامانع است

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: بهره برداری از تقاطع غیر همسطح «غدیر» همدان بر اساس آزمایش‌های مجدد استحکام مصالح مشکل خاصی ندارد و بلامانع است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، پس از برخی حاشیه‌سازی‌های در مورد پروژه پل غدیر و تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی امنیت این تقاطع توسط استانداری و معاون امور عمرانی استانداری همدان، شرکت تحقیقات و مهندسی توسعه صنایع نوین (توصان)در نقش مشاور به عنوان عامل چهارم بر اساس بررسی‌های فنی استحکام پل غدیر را تأیید کرد.

تقاطع غیر همسطح غدیر از سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شد و طی چهار سال ساخت این پروژه برای شهر با چالش‌هایی همراه بود که در نهایت با پیشرفت فیزیکی بالا در دوره جدید مدیریت شهری و شورای ششم روزهای پایانی خود را می‌گذراند.

علیرغم تلاش های مدیریت شهری برای تأمین ایمنی و استحکام پل، در روزهای اخیر شبهه هایی در فضای مجازی در مورد این تقاطع مطرح شد که این خدمت‌رسانی شهرداری را به حاشیه برد.

مدیران شهری نیز با رد شایعات در فضای مجازی اذعان کردند تمام اصول کنترل کیفیت در تقاطع غیر همسطح غدیرلحاظ و این تقاطع زیر نظر کارشناسان و ناظران مربوطه انجام شده و به زودی به بهره برداری می‌رسد و صحبت‌هایی که در خصوص پل غدیر مطرح شده ظلم و جفا به مجموعه کاری فنی و مهندسی این پروژه است.

این اظهارات در کنار حاشیه سازی‌هایی که توسط افراد غیرمتخصص در فضای مجازی مطرح شد، موضوع را به معاونت عمرانی استانداری کشاند و مقرر شد مشاوری غیر از مشاور فعلی پل به بررسی استحکام این تقاطع بپردازد.

نکته قابل توجه این است که مشاور مورد تأیید استانداری پس از انجام بررسی‌ها اعلام کرد پل از نظر بهره برداری مشکلی ندارد و می‌تواند افتتاح شود.

در این راستا معاون عمرانی استاندار همدان ضمن تأیید استحکام پل غدیر بیان کرد: بعد از بازدید کمیته نظارت از این پل و محل بتن ریزی که اعلام شده بود مشکل دارد، قرار شد یک مشاور به عنوان عامل چهارم عملکرد مشاور اول را کنترل کند.

فرزاد تیموری افزود: این موضوع به شهرداری همدان اعلام و مقرر شد مشاور با آزمایش استحکام این پل نظر پایانی خود را ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه قرار شد مشاور تا پایان آذر نتایج مطالعات خود را اعلام کند،عنوان کرد: آزمایش‌های مربوط به استحکام مصالح پل غدیر همدان انجام شد و مشاور اعلام کرد این پل از نظر بهره برداری مشکل خاصی ندارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: بحث مربوط به پایش پل و کنترل دوام بتن پل باید به طور مستمر انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن