Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پرداخت تسهیلات احداث مسکن در مناطق کم‌برخوردار شهر همدان

پرداخت تسهیلات احداث مسکن در مناطق کم‌برخوردار شهر همدان

فرماندار همدان گفت: مجوز اختصاص تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی به مناطق کم برخوردار شهرها با پیگیری‌های مستمر اخذ شده است.

 

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد علی محمدی در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: مجوز پرداخت ۲۵۰ فقره تسهیلات مسکن به مناطق کم برخوردار همدان در مرحله اول اختصاص یافته که بنیاد مسکن پس از انجام ساز و کار لازم باید نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی کردن این طرح اقدام کند.

وی افزود: این تسهیلات با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره ای پیش بینی شده است و پس از پرداخت و جذب سهمیه مرحله نخست سهمیه های بعدی ابلاغ خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده افزود : در حال رایزنی و افزایش آن تا میزان ۲۰۰ میلیون تومان هستیم.

وی اضافه کرد: این تسهیلات از طریق بنیاد مسکن با معرفی به بانک های عامل پرداخت می شود و برای اخذ این تسهیلات متقاضیان باید به شهرداری مراجعه و مراحل اخذ پروانه را طی کنند.

محمدی افزود: در این راستا بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر ، برای مناطق کم برخوردار تا دو و  نیم طبقه پروانه ساختمانی رایگان صادر می شود و این فرصت مناسبی است که ساکنان در نقاط کم برخوردار از جمله دیزج، منوچهری، قاسم آباد، خضر و حصار  از این تسهیلات استفاده و منازل خود را بازسازی کنند.

محمدی با تاکید بر ضرورت پیش بینی و تامین کاربری های مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: هنوز هم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر همدان و شهرهای اقماری شهرستان اظهار داشت: الحاق زمین به شهر همدان، مریانج، جورقان و قهاوند در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد که انتظار داریم با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص طرح جامع شهر همدان تصریح کرد: اختلاف سلیقه ها را به منافع مردم گره نزنیم و این طرح باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فرماندار همدان افزود: باید به مردم پاسخ درست و دقیق بدهیم و با فقدان مدیریت و زمانبندی درست، مشکلات مسکن مردم حل نخواهد شد.

معاون امور عمرانی فرمانداری همدان نیز گفت: نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن در تسهیل روند اعطای پروانه‌ها، تخفیف تعرفه ها و عوارض به هر طریق ممکن باید وارد کار شوند تا این طرح مورد استقبال قرار بگیرد.

رضا زمانی افزود: این تسهیلات می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن