Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کند

مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کند

رییس کمیته سرمایه گذاری کمیسیون برنامه و بودجه،سرمایه گذاری وفناوری اطلاعات گفت: تدوین سیاست‌های کلان سرمایه‌گذاری شهری به منظور جلب، جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از وظایف کمیسیون سرمایه‌گذاری است.

سعید شهابی نیا در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز" افزود: شناسایی موانع موجود در امر سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهر و شهرداری همدان و سازمان‌های تابعه و تلاش در جهت رفع آنها  وظیفه دیگر این کمیسیون بوده که پیگیری‌هایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه نباید کلنگ طرح‌های عمرانی در شهر همدان صوری به زمین زده شود تصریح کرد: این در حالیست که باید طرح های عمرانی نیمه تمام را تکمیل و به سرانجام برسانیم.
وی عنوان کرد: اگر فرصت‌ها را احصا کرده و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، می‌توانیم حتی در سطح بین‌الملل نیز سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضایی امن برای بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه گذاران، از الویت‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهر را فراهم سازد، استقبال می کند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان، هم با بیان اینکه ایراداتی به مباحث سرمایه‌گذاری در همدان وارد است، اظهار داشت: ابتدا باید بستر‌های سرمایه‌گذاری در شهر فراهم شود تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده و بدون هدر رفت وقت وارد شده و تنها دغدغه آن‌ها شروع کار در شهر همدان باشد، متاسفانه برای برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مقدمات کار مانند تغییر کاربری زمین، اخذ امتیازات لازم انجام نشده است.
شهابی‌نیا به برگزاری جلسه به منظور تسهیل کار سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا با شهردار اشاره کرد و گفت: کمیته سرمایه گذاری شورا با بررسی وضعیت پروژه به دنبال رفع موانع مذکور است که جلسه‌ای در این خصوص با شهردار برگزار شده که مقرر شد از ظرفیت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، در سایر پروژه‌های شهرداری نیز استفاده شود.
وی گفت: رویکرد شهرداری همدان جذب سرمایه گذار در اجرای طرح های بزرگ و اثربخش به ویژه در حوزه گردشگری است و "سونر تلی" مدیرعامل شرکت "مکاتلی" ترکیه نیز علاقه مندی خود را در سرعت بخشیدن به مراحل قانونی برای شروع عملیات ایجاد این باغ ویلا داشته است.
وی از احداث نخستین کارخانه بازیافت هواپیماهای مسافربری در همدان خبرداد و بیان داشت: پروژه صنعتی بازیافت هواپیما در اشتغال و درآمدهای پایدار تأثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد.
 رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، توانمندسازی بومی و تولیدات استان مورد استفاده در بازیافت هواپیماها قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد:‌انبوه هواپیماهای فرسوده داخلی و همچنین مقرون به‌صرفه بودن بازیافت هواپیماهای کشورهای همسایه در ایران از جمله دلایل توجیهی این طرح است.

خبرنگار: میثم مصطفایی

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن