Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا نگهداری پل‌های همدان سالانه یک میلیارد تومان آب می‌خورد

نگهداری پل‌های همدان سالانه یک میلیارد تومان آب می‌خورد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: سالانه یک میلیارد تومان برای نگهداری پل‌های عابر پیاده همدان هزینه می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، کامران گردان درخصوص وضعیت پله‌برقی و آسانسورهای پُل‌های عابر پیاده در سطح شهر همدان اظهار کرد: به‌منظور تعمیر و نگهداری این پُل‌ها اکنون پیمانکار فعال است.
وی با بیان اینکه حتی اپلیکیشنی نیز به‌منظور تعمیر و نگهداری و استعلام کارها نصب شده است، گفت: پیمانکار اکنون فعال بوده و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اکنون دو مشکل در تعمیر و نگهداری پُل‌های عابر پیاده سطح شهر ایجاد شده و گاهی این تجهیزات و امکانات به‌طور عمد مورد تخریب قرار می‌گیرند.
وی درخصوص تخریب‌های عمدی ایجادشده در تجهیزات پُل‌های عابر پیاده یادآور شد: برخی از افراد گاهی به‌طور عمد اقدام به ایجاد مشکلات فنی از شکستن شیشه‌ها، تخریب پله‌برقی و آسانسورها گرفته تا بردن کابل و قطعات، می‌کنند و با این مشکلات مواجه هستیم.
گردان با بیان اینکه وقتی قطعه‌ای از این تجهیزات برده می‌شود با توجه به مشکل تحریم و مسائل موجود تهیه این قطعات بسیار سخت است، تصریح کرد: مشکلات جزئی بلافاصله رفع می‌شوند و یک سایت و کانال توسط شرکت طرف قرارداد هست که اقدامات تعمیری را فیلم‌برداری کرده و برای سازمان ترافیک ارسال می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه پس از انجام تعمیرها بازهم شاهد تخریب و دزدیدن برخی قطعات توسط سارقان هستیم، افزود: این وضعیت ادامه دارد و متأسفانه تخریب اموال عمومی توسط عده‌ای شیوع پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: نمی‌شود برای هر پُل عابر پیاده نیز به‌صورت 24 ساعته یک نگهبان بگذاریم و حاضر باشد، چراکه تحقق چنین موضوعی نیاز به تهیه جا و سایر موارد دارد.
وی با تأکید بر اینکه با وجود مشکلات مذکور پیمانکار هست و کار را انجام می‌دهد، ادامه داد: در تعدادی از پُل‌های عابر پیاده دوربین نیز نصب شده، اما سارقان و تخریب‌گران ابتدا کابل دوربین را قطع کرده و سپس اقدام به سرقت قطعات و یا تخریب تجهیزات می‌کنند.
گردان با بیان اینکه حفظ تجهیزات و امکانات شهری نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی در سطح شهر و در بین شهروندان دارد، اظهار کرد: ایجاد این فرهنگ بین مردم در بهبود وضعیت مذکور بسیار مؤثر است و در این صورت مردم خود اقدام به حفظ و نگهداری تجهیزات و امکانات شهری می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه البته در بحث فرهنگ‌سازی باید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر به‌طور جدی ورود کند، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری نیز باید در این خصوص ورود کرده و با ایجاد فرهنگ حفظ و نگهداری از این تجهیزات، سعی شود شهروندان خود جلوگیری از ایجاد این‌گونه تخریب‌ها را مدیریت کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: جلسات متعددی به‌منظور ارائه راهکارهایی در این خصوص برگزار و راهکارهایی ارائه شد و شهرداری نیز اقداماتی داشته و حتی تعدادی از سارقان نیز دستگیر و تحویل داده شدند؛ اما متأسفانه با وجود این اقدامات بازهم شاهد ادامه روند تخریب تجهیزات پُل‌های عابر پیاده هستیم.
وی با بیان اینکه تخریب‌گران و سارقان در ساعات مختلفی اقدام به تخریب و سرقت تجهیزات می‌کنند، افزود: چاره‌ای جز کمک مردم در حفظ تجهیزات و امکانات شهری نداریم.
گردان با تأکید بر اینکه با توجه به میزان تخریب‌ها و سرقت قطعات سالانه مبالغ متفاوتی در تعمیر و نگهداری پُل‌های عابر پیاده هزینه می‌شود، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد تومان در سال هزینه صرف تعمیر و نگهداری پُل‌های عابر پیاده سطح شهر همدان می‌شود.
وی به بودجه پیش‌بینی‌شده تعمیر و نگهداری پُل‌های عابر پیاده در بودجه سنواتی همیشگی اشاره کرد و ادامه داد: این تجهیزات و امکانات جزء اموال عمومی و بیت‌المال بوده و مردم در این موضوع به مدیریت شهری کمک کرده و خود ناظر باشند و درصورت مشاهده مواردی از تخریب و یا سرقت، جلوگیری کرده و یا نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: البته مواردی از شناسایی و دستگیری تعدادی از تخریب‌گران و سارقان تجهیزات پُل‌های عابر پیاده داشته‌ایم و با آن‌ها برخورد شده، اما برخوردها بازدارنده نبوده است.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از نیروی انسانی برای جلوگیری از تخریب و سرقت در پُل‌ها عملاً امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: باید سه نوبت نیرو در این صورت به‌کار گرفته شود تا 24 ساعت در این پُل‌ها حضور داشته باشند که امکان‌پذیر نیست.
گردان اظهار کرد: 21 پُل عابر پیاده در سطح شهر داریم که درصورت به‌کارگیری نیروی انسانی برای حفظ و نگهداری آن‌ها، حداقل به 60 نفر نیرو نیاز است.
وی با بیان اینکه البته با نصب دوربین و کنترل نظارت فعلی وضعیت کمی بهتر شده است، گفت: اما بازهم مواردی از تخریب و سرقت را شاهد هستیم، درنظر داریم ترفندهای دیگری را نیز به‌کار بگیریم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: درنظر است هر چند پُل را به‌منظور حفظ و نگهداری به یک مأمور کنترلی بدهیم که با موتورسیکلت اقدام به گشت‌زنی و کنترل پُل‌ها کند.
وی با بیان اینکه اکنون در تخریب و سرقت تجهیزات پُل‌های عابر پیاده دیگر شاهد بروز موارد در مناطق خاصی نیستیم، افزود: تصور بر این بود که شاید در مناطق محروم بیشتر باشد که این‌گونه نیست و بارها شاهد تخریب پُل عابر پیاده در منطقه سعیدیه و بلوار کاشانی بوده‌ایم.
گردان با اشاره به سرقت مکرر تجهیزات و شکستن شیشه در پُل‌های عابر پیاده منطقه جانبازان و مجیدآباد، تصریح کرد: متأسفانه شیشه‌های آسانسور پُل عابر پیاده بلوار آیت‌الله نجفی نیز شکسته می‌شود.
وی با بیان اینکه سه پُل عابر پیاده در مناطق مختلف در دست نصب است، ادامه داد: در بلوار رجایی بعد از پُل رسالت و بلوار فاطمیه جانمایی نصب و فوندانسیون پُل‌های عابر پیاده انجام ‌شده و امیدواریم تا پایان سال نصب این پُل‌ها به اتمام برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از فعال بودن پیمانکار در بحث تعمیر و نگهداری تجهیزات پُل‌های عابر پیاده سخن گفته و خرابی این تجهیزات را مربوط به اقدام عده‌ای در تخریب و سرقت تجهیزات دانسته و خواستار فرهنگ‌سازی در این خصوص شده؛ اما باید این مهم درنظر گرفته شود که کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر به‌عنوان یکی از نهادهای موظف در این بحث در نمودار سازمانی شوراها بوده و با پرداختن به سخنان گردان مبنی بر لزوم فرهنگ‌سازی در این موضوع، کم‌کاری این کمیسیون در بحث فرهنگ‌سازی در موضوعات مختلف بیش‌ازپیش آشکار می‌شود./ سپهرغرب

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن