Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ساماندهی هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در همدان

ساماندهی هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از ساماندهی یک‌ هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی‌ضمیر از اجرای تمهیدات ویژه شهرداری در طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت:تأکیدات شهردار در خصوص بازگشایی مدارس، آغاز سال تحصیلی جدید و طرح «استقبال از مهر» به عنوان موضوعات بسیار مهم در این فصل، تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری بر موضوع آمادگی شهرداری همدان به منظور استقبال از مهر و تقارن آن با ایام عزاداری محرم و هفته دفاع مقدس تأکید شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه این جلسه به منظور برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شهر برای آغاز ماه مهرماه و هماهنگی به منظور خدمات‌دهی مطلوب‌ تر به دانش آموزان در زمینه‌های حوزه مدیریت شهری برگزار شد، افزود: تلاش می‌کنیم با انجام اقدامات لازم بتوانیم رضایتمندی شهروندان و دانش‌آموزان را در آستانه بازگشایی مدارس فراهم کنیم.

علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه آغاز این طرح از نیمه دوم شهریورماه و پایان آن هفته اول مهرماه است، تصریح کرد: در این طرح سازمان‌ها و مدیریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و مناطق چهارگانه شهرداری مشارکت و همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در جلسه برنامه‌های ستاد استقبال از مهرماه که بیش از 50 شرح وظیفه است، تشریح شد، ادامه داد: مدیران نقطه نظرات خود را در مورد هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های استقبال از مهر اعلام کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در این راستا امور شهرهای مناطق چهارگانه پاکسازی و تنظیف، شستشو و آب‌پاشی معابر اصلی و گذرهای منتهی به مدارس، پاکسازی و امحاء پوسترهای تبلیغاتی و دیوارنویسی‌های حاشیه معابر اصلی و فرعی،  جمع‌آوری نخاله و مصالح ساختمانی در معابر، شست‌وشوی مخازن زباله، تسطیح زمین‌های بایر و پاکسازی علف‌های هرز پیاده‌روهای اطراف مدارس، لکه‌گیری آسفالت معابر و ترمیم پیاده‌روها در محدوده مدارس و ترمیم مسیرهای حفاری در این ایام را انجام خواهند داد.

علی ضمیر یادآور شد: به مناسبت برگزاری مراسم جشن شکوفه‌ها و نواختن زنگ مهر در مدارس منتخب، اهدای گل در بین دانش‌آموزان مدارس منتخب نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحاء دیوارنویسی جداره‌های مدارس، نظافت و پاکسازی پارک‌ها و رفیوژها و رنگ‌آمیزی دیواری مدارس از جمله اقدامات سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به مناسبت بازگشایی مدارس است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های ستاد استقبال از مهر، افزود: در حوزه معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهری، نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، نصب بنر و پرچم‌های تبریک، اجرای کف نوشته‌ها و نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش‌آموزان و عبور عابرپیاده در مناطق پرتردد و پرخطر از دیگر برنامه‌هاست.

علی ضمیر اظهار داشت: رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط‌کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ‌های چشمک‌زن، نظارت کامل بر شرکت‌های ساماندهی سرویس مدارس و تاکسی‌ها و ساماندهی یک‌هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس و آموزش به آنها به منظور پوشش 6 هزار دانش‌آموز، همچنین ارائه خدمات واتوبوس‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان در روز اول مهر ماه رایگان خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن