Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورای شهر همدان به دنبال حذف نام شهید همدانی نیست/استخدام فامیلی در شورای شهر صحت ندارد

شورای شهر همدان به دنبال حذف نام شهید همدانی نیست/استخدام فامیلی در شورای شهر صحت ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: این موضوع که شورای اسلامی شهر همدان به دنبال حذف نام شهید همدانی است، صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید ابراهیم مولوی در نشست خبری مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اموال و دارایی های من تنها به خودم ارتباط دارد و اگر مراجع قضایی در این خصوص مواردی را بخواهند در اختیار قرار خواهم داد، اظهار داشت: با این وجود عملکرد ما در شهرداری و شورا با زندگی شخصی ما و موضوع مدیریت شیشه ای تفاوت دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ایرادات رسانه ها انتخاب شهردار بومی بود، یادآور شد: حالا شهردار بومی انتخاب شده و از رسانه ها در خواست می شود حمایت لازم را داشته و نقد منصفانه را در دستور کار قرار دهند.
مولوی به نامگذاری یکی از بلوارهای شهر به نام شهید همدانی اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی اعلام کرده خیابان هایی که در هر شهر به سوی مشهد قرار گرفته اند، به نام امام رضا(ع) تغییر نام دهند.
شورای شهر همدان به دنبال حذف نام شهید همدانی نیست
وی ادامه داد: از  تقاطع غیرهم سطح(چراغ قرمز) تا میدان عاشورا بلوار شهید همدانی نامگذاری خواهد شد، از میدان عاشورا تا بلوار فرودگاه به عنوان امام رضا(ع) تغییر نام خواهد داد و میدان فرودگاه نیز به نام شهدای خلبان نامگذاری خواهد شد و این موضوع که شورای اسلامی شهر همدان در پی حذف نام شهید همدانی است، صحت ندارد.
مولوی با بیان اینکه به چالش کشیدن عضو شورای اسلامی شهر و انتشار فیش حقوقی او و مطرح کردن اینکه منطقه بهنامجو مگر آب و هوای بدی دارد که فرد حق بدی آب و هوا می گیرد، درست نیست، یادآور شد: مطرح کردن چنین موضوعاتی و اینکه باعث شویم با ارائه دادن فیش حقوقی خود به رسانه توی ذوق فرد بخورد، منتهی به پنهان کاری می شود.
وی با اشاره به موضوع اهانت پیمانکار پیاده راه سازی میدان امام به چند تن از خبرنگاران، اظهار داشت: باید اجازه دهیم که مراجع قضایی نظر خود را اعلام کنند و موضع گیری ما کار درستی نیست؛ بنابراین بهترین کار این است که منتظر حکم باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در طول دوره چهارم شورای اسلامی شهر یکبار هم از رسانه ها شکایت نشد و ما همچنان حامی رسانه ها خواهیم بود.
تمام مسائل شورا شفاف است
مولوی در خصوص استخدام های فامیلی در شورای شهر همدان، تصریح کرد: من از ابتدای شورای پنجم برادرم را به عنوان همراه در کنارم داشته ام و هیچگونه پرداختی نیز به وی تا کنون انجام نشده است؛ تمام مسائل در شورا شفاف است.
وی افزود: رئیس شورا حق هزینه کرد حتی به اندازه 50 هزار تومان هم ندارد و باید هزینه ها در صحن جلسه مصوب شود و می توان گفت هیچگونه هزینه مالی و یا استخدام مالی در شورا وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان به استفاده از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: تسهیلات بانک شهر نیز منبعی برای درآمد هستند که می توان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی با افق 1400 انجام شده است، یادآور شد: بودجه، ظرفیت و نیروی انسانی برای رسیدن به این افق پیش روی شهردار جدید قرار گرفت.
مولوی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات شهرداری رها شده بود، گفت: این موضوع برای شهرداری آسیب زا بود اما پس از آن در خصوص بودجه هشت دوازهم موفق عمل شد و 80 درصد از این اعتبار  و همچنین 140 میلیارد تومان از درآمد شهرداری نیز محقق شد.
وی با بیان اینکه دو میلیارد تومان در قالب ماده هشت به شرکت خوش نوش و کیوان برای تعریض ورودی شهر همدان واریز شده است، گفت: در لاین خروجی شهر کارها انجام شده و این دو شرکت ما را گرفتار کرده اند اما پیگیری ها تا کنون به طول انجامیده است.
مولوی همچنین تصریح کرد: در سال جاری قسمت زیادی از میهمانان اجلاس جهانی گردشگری از ورودی جاده تهران وارد همدان می شوند  و باید ساماندهی ورودی شهر انجام شود.
وی با بیان اینکه پیگیری برای ظرفیت ها و منابع ملی در حال انجام است، یادآور شد: سعی می شود که با توجه به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان، منابع جذب شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان به معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار، اشاره کرد و گفت: همدان به واسطه برخورداری از اراضی جنگلی و سبز به عنوان شهر سبز پایدار انتخاب شد که استفاده از خودروهای هیدرولیکی در پیاده راه بوعلی یکی از اقدامات در راستای معرفی همدان به عنوان شهر سبز است.
وی به مشکل هجوم دستفروشان به پیاده راه بوعلی در حین اجرای طرح و اعتراض صاحبان فروشگاه ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد: 60 نفر نیروی انسانی برای ساماندهی این امر بر اساس قرارداد دو ماهه جذب شدند.
مولوی با بیان اینکه پدر معنوی استان نماینده ولی فقیه است و باید از فرمایشات ایشان اطاعت کرد، اظهار داشت: نماینده ارشد دولت در استان نیز استاندار است و هرگاه حمایت از وی خواستیم، کمک کرده است و باید اجازه دهیم که تعاملات با استاندار ادامه یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن