Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تصویب طرح پیاده‌راهسازی خیابان اکباتان همدان درفرمانداری

تصویب طرح پیاده‌راهسازی خیابان اکباتان همدان درفرمانداری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان گفت: کلیات طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان همدان در فرمانداری مصوب شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید یوسفی‌نوید صبح سه شنبه در کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان پیرامون بررسی و هماهنگی اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان همدان گفت: کلیات طرح پیاده‌راه‌سازی اکباتان در فرمانداری مصوب شده است که در نشست با اصناف و توجیه آنها، تبعات اجرای آن هم کمتر می‌شود.

یوسفی‌نوید با تأکید بر اینکه هدف بر این است تا این طرح ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، پیشنهاد داد: از مشاوران خبره و با فن بیان مناسب برای روان‌درمانی در کنار طرح به عنوان دفتر محلی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه معماری و عمران متفاوتی در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان مدنظر است، گفت: سطح و شکل بهتری با توجه به تردد ویژه مردم و اصناف در این طرح دیده شده است.

توسعه فضاهای موجود با اتصال پیاده‌راه‌های اکباتان و بوعلی

یوسفی‌نوید با تأکید بر توسعه فضاهای موجود با اتصال پیاده‌راه‌های اکباتان و بوعلی، به توجه پیوست اقتصادی نیز اشاره کرد.

وی توجه به گسترش طرح پیاده راه سازی در آینده به ۶ خیابان اصلی، دستیابی به هویتی واحد و یکپارچه در میدان امام با کمک هندسه ایرانی- اسلامی، هماهنگی طرح هندسی ایرانی- اسلامی با لایه های ترافیکی و همچنین توجه به انعطاف پذیری و پاسخگویی به عملکردهای متفاوت در میدان را از تمهیدات در نظر گرفته شده برای طراحی پیاده راه سازی ها برشمرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز در ادامه اظهار داشت: در طرح تفصیلی مطالعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طرح‌ها انجام شده و بحث آغاز اجرای برخی طرح‌ها بر اساس تکلیف و ساختار تعیین شده مدیریت شهری است.

موسی رسولی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری وظیفه ساماندهی محیط شهری را دارد، ادامه داد: در اجرای طرح ها مشورت با سایر ارگان‌ها ضروری است اما برخی ارگانهای خدمات‌رسان برای اجرای طرح‌های شهری درخواست به‌روزرسانی تأسیساتشان را با منابع مالی شهرداری دارند در حالی که در مباحث هماهنگی مدیریت شهری، هر ارگانی تکلیف خودش را انجام می‌دهد.

لزوم توجه به مطالعات فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح ها

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه جلسه گفت: اهمیت مطالعات فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح پیاده‌راه اکباتان بسیار چشمگیرتر است.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه جای مباحث تفریحی و فرهنگی در پیاده‌راه بوعلی خالی است، افزود: این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های پیش‌بینی شده بود که انجام نشد.

وی با تأکید بر اینکه پیش از اجرای طرح‌ها نیازمند زیرسازی‌های خاصی هستیم تا دوباره‌کاری نشود، بیان کرد: در مطالعات اجتماعی طرحها برای بالا بردن کیفیت و کاهش آسیب‌ها باید نگاه‌مان به سمت مردم باشد چرا که مشارکت شهروندان با مدیریت شهری عامل تسهیل در اجرای طرح ها خواهد بود.

اجرای طرح پیاده راه اکباتان به نفع شهر و شهروندان است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر ضرورت استناد به اسناد بالادستی در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: در اجرای هر طرحی نمی‌توان همه را راضی نگه داشت.

علی رحیمی‌فر گفت: باید طرح پیاده‌راه اکباتان با قدرت آغاز شود، زیرا تبعات و منفعت آن به شهر و شهروندان خواهد رسید.

علی‌اکبر نظری، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: طرح‌های شهرداری تنها باید در شورای شهر مصوب شود و پیوست فرهنگی داشته باشند./مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن