Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا منافع شهر را با منافع هیچ شخصی معاوضه نمی کنیم

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان:
منافع شهر را با منافع هیچ شخصی معاوضه نمی کنیم

جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی طرح مشارکتی احداث مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی در زمین شرکت مخابرات واقع در تقاطع کارشناس(پیچ زندان) در مجموعه تفریحی عباس آباد برگزار شد.

به گزارش  "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این جلسه مسولین کشوری و استانی از جمله مدیرعامل شرکت مدیریت املاک شرکت مخابرات ایران، معاون عمرانی و رئیس دفتر استاندار همدان، اعضای شورای چهارم اسلامی شهرهمدان و منتخبین دور پنجم شورا، مدیرعامل شرکت مخابرات استان، شهردار و معاون امور اداری و مالی و مدیران شهرداری حضور داشتند.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان به منتخبین شورای پنجم نیز تبریک گفت و افزود: پاکترین ،سالمترین و مطمئن ترین درآمد برای شهر همدان حوزه گردشگری و توریست است .

محمد تبریزی با بیان اینکه برای رونق صنعت گردشگری نیازمند ایجاد بسترهای لازم است، اضافه کرد: با وجود امکانات حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی و نزدیکی همدان به پایتخت و نیز راه اندازی راه آهن می توان امیدوار بود که صنعت گردشگری و توریست در همدان تحول صورت پذیرد .

تبریزی با اشاره به اینکه همدان از لحاظ امکانات از شهرهای شمال کشور کم ندارد، اظهار کرد: اما متاسفانه همدان کمترین بهره را از ظرفیت گردشگری خود برده است که یکی از عوامل آن شاید وجود امکانات لازم به صورت زنجیره وار باشد.

وی به احداث مجموعه تجاری فرهنگی و ورزشی تقاطع کارشناس همدان اشاره کرد و یادآور شد: ساختمان سابق زندان مرکزی در این محل بود که پس از تخریب این مکان به صورت زخمی بر چهره شهر جلوه می کرد چرا که یکی از مرغوبترین نقاط شهر بوده که سالها به صورت نلی از خاک و نازیبا درآمده بود.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: املاک شهر ثروت عمومی شهر بوده بر این اساس باید منفعت آن به همه شهر برسد که ما شاهد اتفاقات و مشکلاتی در زمین ساختمان زندان مرکزی بودیم که زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نبود.

ضرورت همه مسئولان شهر برای رونق صنعت گردشگری

به گفته تبریزی، همدان شهری صنعتی نیست و نباید به دنبال صنعتی شدن آن بود چرا که هستند شهرهای صنعتی که هم اکنون با مشکلات زیست محیطی، ترافیکی و اجتماعی مواجه اند بر این اساس پاکترین ،سالمترین و مطمئن ترین درآمد برای شهر همدان گردشگری و توریست است تا منفعت آن به تمام شهر برسد و در این راستا باید همه مسئولان استان و شهر برای رونق صنعت گردشگری همت گمارند.

وی به برگزاری جلسات مختلف شورا برای تعیین تکلیف زمین شرکت مخابرات در تقاطع کارشناس و اجرای پروژه در این مکان افزود: ما شورای شهر هستیم به همین دلیل نگاه ما به منافع شرکت مخابرات و سایر دستگاه های اجرایی همانند شهرداری است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شورا و شهرداری حمایت و پشتیبانی خود را از این پروژه اعلام می کند و تاکید داریم شهرداری مسیر ویژه ای برای اخذ مجوز و پروانه طرح در نظر بگیرد تا روند کارها با سرعت بالایی پیش برود.

محمد تبریزی با بیان اینکه تمامی امکانات و استانداردها برای طرح مورد نظر باید پیش بینی شده شود، افزود: با عنایت خداوند متعال در شورای دور پنجم نیز به این مهم توجه ویژه ای خواهد شد.

منافع شهر را با منافع هیچ شخصی معاوضه نمی کنیم

تبریزی اضافه کرد: پروژه های عمرانی که در شهر همدان ایجاد شده بیشتر در نقاط خاصی بوده و بعضی نقاط سهم کمتری را داشتند لذا باید از سرمایه گذاریتمامی نقاط شهر را به صورت متوارن و متعادل را در نظر گرفته شود.

وی به حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شورایهااشاره کرد و یادآور شد: مردم با این حضور پر رنگ خود انتظاراتی از مسولین دارند که مهمترین آنها ایجاد اشتغال، درآمد، منفعت مشروع شهروندان و گردش مالی سالم است.

تبریزی با بیان اینکه ما منافع شهر را با منافع هیچ شخصی معاوضه نمی کنیم، اضافه کرد: ما معتقدیم در کنار منافع کلی شهر منافع تک تک افراد نیز مدنظر باشد که جمع آنها می تواند منتج به منافع شهر شود که در این راستا از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

وی ضمن اعلام آمادگی و استقبال شورا و شهرداری همدان از اجرای پروژه تجاری، فرهنگی ورزشی در زمین مخابرات، گفت: باید سعی کنیم این پروژ] به عنوان الگویی برای سایر پروژه ها در همکاری دستگاه های اجرایی با هم باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های ناقص و ناتمامی در شهر ایجاد شده و در پی آن مشکلاتی هم برای شهر به وجود آمده، بر این اساس باید سعی کرد با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه، پروژه زمین مخابرات با رعایت تمامی استانداردها و اصولی آغاز شود تا در آینده مشکلاتی پیش نیاید.

ضرورت تسریع در صدور پروانه مجموعه تجاری فرهنگی و ورزشی زمین مخابرات

مدیرعامل مدیریت املاک شرکت مخابرات ایران هم در این جلسه با بیان اینکه شرکت برای عمل به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» وظایف خود را با برنامه‌هایی در حوزه املاک و ساختمان انجام می‌دهد، گفت: این مهم در برنامه‌های توسعه‌ای استان و شهر همدان خالی بود که ساخت این مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی می‎تواند آغازی برای کار باشد.

سعید رفیعی با باین اینکه برای طرح زمین مخابرات جلساتی در تهران با حضور مسئولان ذیربط استان همدان تشکیل شد، افزود: تلاش بر این است از زمان صدور پروانه و اخذ مجوز پروژه در مدت 24 ماهه اجرایی شود.

رفیعی افزود: برای تسریع در اجرای طرح می‌طلبد مسئولان استان و شهر همدان برای صدور پروانه و مجوز طرح کمک دهند تا زمان اجرایی طرح از دست نرود.

وی بیان کرد: شرکت مخابرات از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ساخت‌وسازها را دارند، حمایت می‌کند.

مدیریت شهری همدان به شرایط ایده‌آل رسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با قدردانی از حضور پر شور مردم ولایتمدار ایران در پای صندوق‌های رأی گفت: هموطنان بزرگوار ما با حضور گرم خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر به امر رهبری لبیک گفته و حماسه‌ای دیگر را آفریدند.

رضا میرزایی همچنین به منتخبان شورای پنجم تبریک گفت و اظهار کرد: طرح پیاده‌راه بوعلی در شواری چهارم اسلامی شهر همدان پس از گذشت 20 سال از تصویب شورای عالی شهرسازی، اجرایی شد و پس از 2 یا 3 دهه شعار میدان بار همدان هم در دست اجراست.

وی با باین اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان هم یک پروژه نیمه‌کاره بود که در شورای چهارم با حمایت اعضای شورا و همت شهرداری فاز نخست آن به اتمام و بهره‌برداری رسید، افزود: تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از دیگر اقدامات قابل توجه شورای چهارم است که با وجود مرکز مطالعات، پروژه‌هایی که کارآیی لازم و کافی را ندارند، اجرایی نشده و هزینه‌ای هم هدر نمی‌رود.

میرزایی همچنین گفت: در حال حاضر مدیریت شهری از لحاظ تجربه، علمی و پژوهشی به شرایط ایده‌آل رسیده تا پروژه‌هایی که برای شهر لازم است، پیگیری و اجرایی شود و مواردی که به صلاح نیست، اتفاق نیفتد.

به گفته وی، زمانی که شهر و استان همدان از پایلوت‌های گردشگری است، بر این اساس باید میزان حضور گردشگران را افزایش داد و این امر با ایجاد بسترها و سرمایه‌گذاری‌های مختلف محقق می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به پروژه زمین مخابرات اشاره کرد و یادآور شد: شورا و شهرداری به طور قطع کمک خواهند کرد که طرح به صورت VIP مراحل خود را برای اخذ مجوز و پروانه طی کند تا در اسرع وقت پروژه به سرانجام برسد و لازم است دیگر دستگاه‌های مرتبط هم مساعدت لازم را داشته باشند.

برای توسعه استان نگاهمان را وسیع‌تر کنیم

معاون عمرانی استاندار همدان هم در ادامه با بیان اینکه هموطنان بزرگوار با حضور پررنگ و حماسی خود به ادامه حرکت دولت تدبیروامید رأی دادند، به منتخبان جدید شورا تبریک گفت و افزود: استان همدان از ابتدای آغار به کار دولت تدبیروامید، بنای کار را بر سرمایه‌‎گذاری و رونق گردشگری گذاشته بود که در این زمینه، جلسات متعددی هم تشکیل شد.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه همدان باید شهری زیبا باشد، افزود: بسترها را به گونه‌ای باید آماده کرد که شهروندان احساس آرامش و سرمایه‌گذاران هم انگیزه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با تأکید بر ایجاد وفاق و همدلی در استان اظهار کرد: برای اجرای پروژه زمین مخابرات لازم است با توجه به اینکه طرح با استانداردهای لازم قرار است اجرایی شود ما هم با تمام توان حمایت می‌کنیم، زیرا ساخت این پروژه در زیباسازی شهر و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

عراقی با تأکید بر اینکه برای توسعه استان همدان باید نگاهمان را وسیع‌تر کنیم، گفت: سرمایه‌گذار هم باید برای سرمایه‌گذاری انگیزه کافی را داشته و سود معقول را هم ببرد.

وی همچنین بیان کرد: برای اجرای درست پروژه زمین مخابرات لازم است جلسات متعددی برای مراحل مطالعاتی تا اجرایی گذاشته شود تا در حین یا پس از اجرای پروژه با مشکل مواجه نشود.

مسیر VIP برای پروژه مخابرات تعریف می شود

شهردار همدان در ادامه با اعلام حمایت از اجرای پروژه گفت: برای تسریع در صدور مجوز و پروانه، مسیر ویژه VIP برای پروژه تعریف خواهیم کرد.

سید مصطفی رسولی با بیان اینکه این یک پروژه تجاری، فرهنگی و ورزشی است، افزود: این طرح می‌تواند الگو و نمادی برای تسریع در امور اجرایی دیگر پروژه‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان هم با بیان اینکه این طرح طی چند سال گذشته متقاضیان زیادی برای اجرا داشته است، ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم طرح را به نحو مطلوب اجرایی کنیم.

قاسم نظری‌پویا گفت: آغاز کار نیاز به همکاری و کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط برای اخذ مجوز دارد.

محسن خشنودان، سرمایه‌گذار بخش خصوصی که مقرر شده پروژه مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی زمین مخابرات را اجرایی کند، گفت: تمامی استانداردها برای طراحی پروژه مدنظر است که باید به ان به عنوان یک طرح ملی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه پروژه حدود 650 پارکینگ نیاز دارد، افزود: برنامه‌ریزی شده تا هزار پارکینگ تحویل دهیم.

خشنودان با بیان اینکه برای تأمین انشعابات پروژه نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم، عنوان کرد: اجرای این طرح اشتغالزایی حدود 700 نفر را به صورت مستقیم و در مجموع هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن