Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا برگزاری جلسات مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی در همدان

شهردار همدان مطرح کرد:
برگزاری جلسات مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی در همدان

شهردار همدان گفت: جلسات خوبی با سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان و سوئد جهت سرمایه گذاری در شهر همدان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید مصطفی رسولی در همایش سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، با بیان اینکه استان همدان کریدور غرب کشور است، اظهار داشت: وجود آزادراه ها و بزرگراه ها و برقراری ارتباط استانهای غرب کشور با پایتخت از طریق این راه ها و اجرای دو خط راه آهن در استان که تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، از جمله مزیت های این استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این زیرساخت ها به نوعی ایجاد سرمایه گذاری است، اظهار داشت: عقد قرار داد سرمایه گذاری سایت میدان بار در وسعت55 هکتار با فاصله 60 متری با راه آهن به عنوان سایت بارانداز منعقد شده است.

رسولی همچنین تصریح کرد:  واحد تولیدی صنایع تبدیلی نیز در این سایت در نظر گرفته شده که تولیدات به غرب کشور منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به توجه ویژه به سرمایه گذاری در شورای اسلامی شهر همدان، یادآور شد: ارتباطات خوبی با سرمایه گذاران سوریه، آلمان و سوئد و همچنین سرمایه گذاران داخلی برقرار شده و جلساتی در شورای اسلامی شهر با این سرمایه گذاران برگزار شده است.

شهردار همدان ابراز امیدواری کرد که با وجود زیرساخت های موجود، گردشگری استان رونق بگیرد و در این خصوص گفت:  فضا باید برای اینکه سرمایه گذاری سرمایه گذاران به نتیجه برسد، فراهم باشد به گونه ای که سرمایه گذاران با ضرر مواجه نشوند.

وی به وضعیت نامناسب اقتصادی شهرداری ها اشاره کرد و افزود: با وجود این شرایط باید از بخش خصوصی و توان سرمایه‌گذاران در شهرها استفاده کرد.

رسولی با بیان اینکه اصلاحات شیوه نامه سرمایه گذاری باید در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاران و مردم از نفع این اصلاحات در شیوه نامه استفاده کنند و در شیوه نامه روان سازی صورت بگیرد و منابع درآمدی مستمر ایجاد شود تا بتواند به منابع درآمدی شهرداری نیز کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه قرار دارد می توان خروجی همایش را برای استفاده در برنامه ششم توسعه ارائه داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن