Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بهسازی آسفالت تمام جاده‌های استان همدان

بهسازی آسفالت تمام جاده‌های استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آغاز عملیات اجرایی بهسازی رویه و روکش آسفالت در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهرداد آهکی اظهار کرد: در سال گذشته اجرای عملیات بهسازی رویه و روکش آسفالت در محورهای استان همدان با افزایش ۱۳۰ درصدی به ۵۰۴ کیلومتر رسید و امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز امیدواریم بیش از عملکرد سال گذشته در راه‌های استان بهسازی و روکش آسفالت انجام شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی راهداری استان، وی بیان کرد: به منظور تسریع در روند اجرایی بهسازی و روکش آسفالت قراردادهای اجرای این پروژه‌ها با پیمانکاران مربوطه منعقد و دستور آغاز به کار کارخانه آسفالت‌های طرف قرارداد نیز صادر شده است.

آهکی تصریح کرد: در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی (خیرین راه‌ساز) ۴۲ کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت‌ریزی شد و امسال نیز این روند به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان برای ارتقاء ایمنی راه‌های استان گفت: از جمله اقدامات مهم که هم‌اکنون در حال اجرا است شامل بهسازی و روکش آسفالت، خط‌کشی، شانه‌سازی، رفع نقاط پرتصادف، نصب نیوجرسی، نصب سیستم روشنایی، آزادسازی حریم، به‌روزرسانی تابلو و علائم، تعدیل شیب شیروانی، پاکسازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای و تکمیل و بهره‌برداری از زیرگذرهای در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از آغاز بهره‌برداری سیستم روشنایی گردنه زاغه در محور همدان- ملایر به طول پنج کیلومتر خبر داد و مطرح کرد: گردنه زاغه ملایر جزو محورهای پرتصادف و حادثه‌خیز استان به شمار می‌آمد و سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره‌کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳.۵ کیلومتر در گردنه زاغه پایان رسید.

وی ادامه داد: طبق گزارش و آمار پلیس‌راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه‌خیز استان خارج شده و هم‌اکنون جزو گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

آهکی با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی آماده بهره‌برداری است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن