Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انتخاب ازبکستان به عنوان یکی از کشورهای مقصد صادراتی همدان

انتخاب ازبکستان به عنوان یکی از کشورهای مقصد صادراتی همدان

رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به سفر هفته گذشته استاندار و جمعی از فعالان اقتصادی استان به ازبکستان، گفت: این کشور به عنوان یکی از کشورهای مقصد صادراتی همدان انتخاب شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، رحیم مرتضایی افزود: ازبکستان فرصت های زیادی برای صادرات انواع کالاهای صنعتی، محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی دارد که فعالان تجاری همدان باید از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیشتر شاهد خواهرخواندگی میان همدان و بخارای ازبکستان بودیم،افزود: اشتراکات و پیوندهای تاریخی و فرهنگی، دینی و زبانی زیادی بین ایران و ازبکستان وجود دارد که باید از آنها برای استحکام روابط و توسعه همکاری های اقتصادی میان ۲ کشور استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی همدان از ازبکستان به عنوان کشوری در حال توسعه و نیازمند به دریافت خدمات فنی و مهندسی و انواع کالاهای صنعتی یاد کرد و گفت: در این سفر تفاهم نامه ای میان اتاق همدان و بخارا در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری منعقد شد که پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

مرتضایی همچنین اظهار کرد: در زمینه صادرات مبلمان، کشمش و سیب زمینی و فرآورده های مربوط به آنها نشست های خوبی با فعالان اقتصادی و بازرگانان بخارا داشتیم و همچنین در زمینه ارایه خدمات فنی و مهندسی به این شهر و کشور اعلام آمادگی کردیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی همدان گفت: در جریان این سفر مقرر شد یک کمیسیون دائمی مشترک بین همدان و بخارا شکل بگیرد تا پیگیر اجرای تفاهم نامه ها و تعمیق روابط و توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی باشد.

مرتضایی با بیان اینکه ازبکستان دارای معادن زیادی است که نیازمند اکتشاف است،افزود: بخارا و سایر نقاط ازبکستان در این زمینه نیازمند دریافت خدمات فنی و مهندسی هستند و در این خصوص می توانیم همکاری های خوبی با آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی میان ۲ کشور به ویژه بخارا و همدان می تواند زمینه ساز همکاری در سطوح مختلف شود،افزود: در این سفر به پیشنهاد استاندار همدان مطرح شد خیابانی در بخارا به نام همدان و خیابانی در همدان به نام بخارا نام گذاری شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه بیش از ۲۰۹ کالای صادراتی در این استان به تولید می رسد،اظهار کرد: به طور جدی تلاش داریم تا با ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی و بازرگانی کشورهای منطقه زمینه توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان را به این کشورها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان های معدن خیر کشور است و ۲۸ نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می کنیم،افزود: در زمینه همکاری های معدنی و فنی و مهندسی و همچنین کشاورزی و گردشگری نیز ظرفیت های خوبی برای همکاری و ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه داریم که می توان از آنها در راستای توسعه اقتصادی همدان استفاده کرد که این مهم را به سهم خود در دستور کار قرار داده ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن