Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی روش‌های سنتی کشاورزی پاسخگوی نیازها نیست

روش‌های سنتی کشاورزی پاسخگوی نیازها نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: استفاده از روش‌های سنتی در کشاورزی دیگر پاسخگو نیست و باید با همت بیشتر به سمت استفاده از ابزارهای علمی و روز دنیا حرکت کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد با بیان اینکه نسل جوان امروز کمتر به سمت کشاورزی می‌رود افزود: با حرکت در عرصه ارتقا منزلت کشاورزی در جامعه، باید اهمیت و جایگاه کشاورزان به درستی برای جوانان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اشتغال اول در استان همدان را مختص به کشاورزی اعلام کرد و افزود: در استان با مشکل کم آبی روبرو هستیم و این مساله برای کشاورزان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: برخی اوقات با اتخاذ تصمیماتی در عرصه کشوری شاهد از بین رفتن آب و ضررو زیان برای کشاورزان هستیم.

وی افزود: پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید با جدیت تمام محقق شود و به معنای واقعی کلمه به سمت عملیاتی شدن سیاست‌های ابلاغی حضرت آقا در بحث کشاورزی باشیم.

امام جمعه همدان کاهش مشکلات زیست محیطی را در گرو تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: بسیاری از مسائل در حوزه محیط زیست همانند یک زنجیر به هم متصل هستند و باید در کنار هم به آنها رسیدگی شود و امیدوارم با پیگیری‌ها بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: از ظرفیت مسوولیت باید به نحو احسن در عرصه خدمت رسانی صادقانه بهره ببریم و بدانیم که بالاترین عبادت برای ما باز کردن گره از مشکلات مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال و ۲۰ درصد اقتصاد همدان را تشکیل می دهد و از محورهای توسعه اصلی این استان به شمار می رود.

رضا بهراملو با بیان اینکه برای حفظ آب و خاک و سازگاری با شرایط موجود باید برنامه ریزی شود ، افزود: فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب از ضروریات است که برای تحقق این مهم ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها می توانند کمک حال باشند.

وی با اشاره به اینکه با تمام قوا امنیت غذایی پایدار را پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: آب و خاک بستر تولید محصولات کشاورزی برای امروز و نسل‌های آینده است‌ و افزایش تولید و حفظ آب و خاک در دستور کار است به نحوی که این مهم با رویکرد کشاورزی دانشی به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه به منظور حفظ آب و خاک و سازگاری با شرایط موجود باید برنامه ریزی شود گفت: یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که از این میزان ۷۰۰ هزار هکتار کشت دیم و ۴۴۰ هزار هکتار آن اراضی آبی است.

وی درباره بحران آب در کشور و استان نیز گفت: در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و شرب صرفه جویی آب مد نظر باشد اگرچه در این حوزه فرهنگ سازی نیز از اقدامات ضروری به شمار می‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن