Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی زمین رایگان به متقاضیان زندگی در روستاهای همدان واگذار می‌شود

زمین رایگان به متقاضیان زندگی در روستاهای همدان واگذار می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از اختصاص ۱۰ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین رایگان برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود رضایی افزود: در پنجمین نشست شورای عالی مسکن، مصوب شد یک میلیون قطعه زمین در سطح روستاهای کشور شناسایی و با هدف طرح تامین مسکن معیشت محور به طرح هادی روستاها اضافه شود.

وی اظهار کرد: امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در کشور به این طرح اختصاص داده شده است که سهم استان همدان برای سال جاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ قطعه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده ۴۸۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی مورد نیاز این طرح در ۲۹ روستای استان شناسایی و در مراحل اداری و نقل و انتقال برای اجرا است.

وی ادامه داد: سهم بخش مرکزی شهرستان از این طرح هنوز مشخص نشده است و در صورت شناسایی زمین، اعلام عمومی می شود.

رضایی تاکید کرد: این زمین ها به صورت انفرادی برای ساخت واحدهای مسکونی تک واحدی به سرپرستان خانوارهایی که در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند واگذار می‌شود.

وی افزود: افرادی که قصد مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دارند شامل این طرح می ‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: متراژ زمین‌های در نظر گرفته شده بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ مترمربع است و برای ساخت و تکمیل آن متقاضیان با بهره مندی از تخفیفات در نظر گرفته شده، از ۳۵۰ میلیون تومان وام ساخت مسکن روستایی بهره‌مند خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعدادی از این زمین ها نیز به خانواده‌های دارای شرایط خاص و معلول واگذار شده و در حال تکمیل است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن