Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش بارش‌ها، قطعی آب در همدان نخواهیم داشت

سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش بارش‌ها، قطعی آب در همدان نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سال آینده نیز همانند امسال با وجود کاهش بارش‌ها قطعی آب در استان همدان نخواهیم داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا اخلاص‌مند تأکید کرد: با اقدام جهادی که در دولت سیزدهم رقم خورد، پروژه ۱۷ ساله تأمین آب شرب همدان از سد تالوار محقق شد و با وجود چهارمین سال پیاپی خشکسالی، قطعی آب در تابستان سال آینده نیز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با توجه به افزایش دما در اثر تغییر اقلیم، افزایش مصرف آب شرب اتفاق افتاده است، افزود: ابرپروژه آبرسانی به همدان در دولت سیزدهم و با دستور ویژه رئیس جمهور در قالب طرح اولویت‌دار ملی قرار گرفت و با تخصیص به‌موقع اعتبارات و افزایش جبهه‌های کاری در آبان‌ماه سال جاری روند تصفیه و انتقال آب با ظرفیت کامل ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه آغاز شد.

اخلاص‌مند با بیان اینکه طرح آبرسانی به همدان در دو فاز وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود: فاز اول این پروژه به صورت یک کار جهادی و شبانه‌روزی در مهرماه سال گذشته با ظرفیت انتقال ۶۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید و تأمین آب شرب همدان تثبیت شد و در شرایط پایدار قرار گرفت و دغدغه شهروندان را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه امکان انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه محقق شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به نیاز آب شرب در شهر همدان، حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب سالم و پایدار از سد تالوار منتقل و پس از تصفیه در تصفیه‌خانه شیخی جان طبق استانداردهای ۱۰۵۳ ایران، وارد شبکه آب شرب همدان می‌شود.

اخلاص‌مند تأکید کرد: در طرح ملی آبرسانی به همدان، خطوط انتقال آب به طول ۱۴۸ کیلومتر و خط بای‌پس به طول ۱۷.۵ کیلومتر، خط برق رسانی ۶۳ کیلوولت به طول ۷۰ کیلومتر و همچنین پست فیوزی ایستگاه شماره یک به صورت صددرصد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تمام الکتروموتورها و پمپ‌ها در ایستگاه‌های خط آبرسانی به همدان نصب شده است، افزود: بدون شک مدیریت مصرف از جانب مردم در شرایط کنونی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و مردم باید خود را با شرایط موجود و تغییر اقلیم سازگار کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: با انتقال آب از سد تالوار، حفر چاه‌های پدافندی و مهار آب های سطحی برای تأمین آب شرب در فصول غیرزراعی و در مجموع مدیریت منابع و مصارف، با وجود کاهش بارندگی در چهارمین سال پیاپی خشکسالی، به نوعی تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن