Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان همدان ایجاد شد

هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان همدان ایجاد شد

رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: سال گذشته افزون بر یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در قالب ارایه تسهیلات به متقاضیان در مناطق مختلف این استان ایجاد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی قراباغی افزود: این تعداد فرصت شغلی با پرداخت حدود ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه یجاد شده است.

وی افزود: اما منابع تسهیلات تبصره ۱۶ در سال گذشته دیر هنگام ابلاغ شد و از سهم ۲۴۰ میلیارد تومانی تا اسفند ۱۴۰۱ زیر یک درصد جذب شد.

قراباغی ادامه داد: تنها در اسفند سال گذشته با جذب اعتبار و بهره مندی ۶۰۰ کارگاه از این تسهیلات، بهره مندی همدان از تسهیلات ماده ۱۶ به ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی گفت: ۹۰۰ صندوق قرض الحسنه مردمی با ۵۵ هزار عضو در همدان راه اندازی شده که با بهره گیری از منابع خرد مردمی سالانه فرصت های شغلی متعددی بدای افراد جویای کار ایجاد می شود.

وی با اشاره به سایر اقدام ها و کارهای عمرانی و محرومیت زدایی در دست اقدام بسیج سازندگی همدان تصریح کرد: این نهاد در قالب یک مجتمع آبرسانی به حدود ۲۲۵ روستای استان را با کمک نهادهای متولی در دستور کار دارد.

سرهنگ قراباغی یادآور شد: برای اجرای این مجتمع آبرسانی و بهره مندی این تعداد روستا از آب آشامیدنی سالم نیز تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان هزینه شده و طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته در اسفند سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی از دیگر طرح های محرومیت زدایی در دست اجرای بسیج سازندگی را ساخت مسکن برای محرومان دانست و اضافه کرد: ساخت ۸۰۰ واحد برای محرومان در دستور کار این مجموعه است که تا پایان سال گذشته ۵۱۴ واحد احداث و تحویل خانواده ها شد.

رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: بسیج سازندگی علاوه بر آبرسانی به مناطق محروم و ساخت مسکن، دیگر طرح ها از جمله راهسازی، آسفالت راه روستایی، احیای قنوات، آبرسانی به اراضی کشاورزی را بر عهده دارد.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: مسیر روستای ایده لو واقع در بخش مرکزی شهرستان کبودرآهنگ به طول ۷.۵ کیلومتر در دست اجرا است و با بهسازی این مسیر راهبردی می توان مشکل راه چند دوستا را رفع کرد

وی افزود: ساختمان اداره ارشاد کبودراهنگ توسط بسیج سازندگی در حال تکمیل است که به علت کمبود اعتبار پیشرفت قابل توجهی نداشته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن