Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش بینی برداشت ۸۱۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان همدان

پیش بینی برداشت ۸۱۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی برداشت ۸۱۵ هزار تن انواع محصولات باغی در این استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا بهراملو اظهارکرد: کل سطح باغات استان همدان ۸۰ هزار و سه هکتار بوده که برداشت این محصولات از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت که البته ۷۵ درصد سیب درختی، ۲۰ درصد هلو و ۷۰ درصد انگور آبی سطح استان در پاییز برداشت‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه انگور، گردو، بادام، سیب درختی، هلو و شلیل از  مهمترین محصولات باغی استان همدان به شمار می روند، افزود: استان همدان دارای ۸۷۶۹ هکتار باغات میوه دانه دار شامل سیب درختی، به و گلابی بوده که بر  اساس پیش بینی‌ها در سال جاری از  میزان سطح باغات میوه دانه دار استان بیش از ۱۵۶ هزار و ۲۵۲ تن محصول برداشت خواهد شد.

بهراملو تصریح کرد: از ۸۷۶۹ هکتار باغات سیب درختی، گلابی و به استان همدان به عنوان میوه‌های دانه‌دار در حدود ۷۷۵۶ هکتار به باغات سیب اختصاص دارد که از این میزان باغات سیب موجود ۷۳۱۰ هکتار بارور و ۴۳۶ هکتار غیر بارور و نهال هستند.

وی از پیش بینی برداشت ۱۴۶ هزار و ۶۶۱ تن سیب درختی از سطح باغات این استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: به طور متوسط عملکرد و تولید  هر هکتار از باغات سیب سطح استان ۲۰ هزار و ۶۳ کیلوگرم بوده که از سطح ۷۳۱۰ هکتاری باغات بارور سیب استان ۷۵ درصد محصول در پاییز و مابقی در تابستان قابل برداشت است.

بهراملو نهاوند را به عنوان قطب اصلی تولید سیب استان دانست و خاطرنشان کرد: محصول سیب نهاوند به‌خاطر شرایط آب و هوایی که این شهرستان دارد یکی از مرغوب‌ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است.

وی در ادامه یاد آورشد: ۶۸۵ هکتار از سطح باغات استان نیز به باغات گلابی به عنوان یکی دیگر از میوه‌های دانه دار اختصاص دارد که از میزان سطح ۶۰۴ هکتار بارور و ۸۱ هکتار نهال بوده و بر اساس پیش بینی از سطح باغات گلابی بارور استان در سال جاری ۶۴۰۱ تن با تولید و عملکرد ۱۰۵ هزار و ۹۸ کیلوگرم در هر هکتار محصول گلابی برداشت خواهد شد.

وی همچنین سطح باغات "به" استان را ۳۲۸ هکتار شامل ۲۶۳ هکتار بارور و ۶۵ هکتار نهال دانست و گفت:میزان تولید امسال  محصول "به "باغات استان نیز در سال جاری ۳۱۹۰ تن با عملکرد تولید ۱۲ هزار و ۱۲۹ کیلوگرم در هر هکتار پیش بینی شده است. / ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن