Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تراز تجاری مثبت همدان در سال 1401

تراز تجاری مثبت همدان در سال 1401

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تراز تجاری استان در سه ماهه نخست امسال با ۱۶ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار و حجم مبادلات تجاری ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار مثبت است.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد شانیان در کارگروه صادرات غیرنفتی استان همدان افزود: سه ماهه نخست سالجاری ۱۶ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۴۵ کیلوگرم کالا به ارزش حدود ۲۱ میلیون دلار از گمرک این استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت از صادرات کالا در این مدت ۶ میلیون و ۲۵۳ هزار کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۲۴۲ هزار دلار است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶۶ درصد کاهش ولی از نظر ارزشی ۱۱۲ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: سه ماهه اول سالجاری ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار کیلوگرم محصولات کشاورزی به ارزش سه میلیون و ۹۱ هزار دلار از گمرک همدان صادر شده است که از نظر وزنی و ارزشی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شانیان اظهار داشت: همچنین صادرات پنج میلیون و ۳۷۵ هزار کیلوگرمی بخش معدن هفت میلیون و ۸۲۵ هزار دلار آورده برای استان داشته است که از نظر وزنی ۱۶۶ درصد و ارزشی ۳.۲ برابر نسبت به سه ماهه نخست ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

وی گفت: ۶ تن و ۱۰۰ کیلوگرم صنایع دستی و فرش به ارزش ۹ هزار و ۴۹۰ دلار فصل بهار سال ۱۴۰۱ از گمرک همدان صادر شده است که در این بخش نیز با کاهش ۸۴ درصدی از نظر وزنی و ۹۵ درصدی از نظر ارزشی مواجه هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: صادرات مواد شیمیایی در فصل بهار امسال به ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۱۳ کیلوگرم به ارزش ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار دلار رسیده است که میزان صادرات این بخش از نظر وزنی و ارزشی رو به کاهش بوده است.

شانیان خاطرنشان کرد: سهم صنعت از صادرات سه ماهه نخست سالجاری ۳۴.۵۷ درصد، بخش کشاورزی، ۱۴.۷۵ درصد، معدن، ۳۷.۳۵ درصد، صنایع دستی ۰.۰۵ درصد و مواد شیمیایی ۱۳.۲۸ درصد بوده است

وی بیان کرد: سه ماهه سال ۱۴۰۱ صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به ۲۰ میلیون و ۹۵۱ هزار دلار و از نظر وزنی به ۱۶ هزار و ۵۳۳ تن رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶۸ درصد کاهش اما از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: واردات کالا از گمرک همدان نیز در فصل بهار سالجاری به چهار میلیون و ۷۲۶ هزار دلار و وزن یک هزار و ۱۱۱ تن رسیده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی ۷۷ درصد و وزنی ۷۵ درصد کاهش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن