Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بهای گاز مشترکان کم‌مصرف رایگان است

بهای گاز مشترکان کم‌مصرف رایگان است

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح بخشودگی بهای گاز خانوارهای کم مصرف از ابتدای دی ماه، گفت: مشترکان گاز این استان در صورت مصرف ماهانه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب، مشمول بخشودگی کامل بهای گاز شده و گاز مصرفی این مشترکان به صورت رایگان و با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عبدالله فیاض افزود: اجرای این طرح از ابتدای ماه جاری در سطح استان آغاز شده و برای مدت چهار ماه (دی، بهمن، اسفند و فروردین) ادامه دارد.
وی اظهار داشت: بر اساس اجرای این طرح نزدیک به ۳۰ درصد از مشترکان گاز استان همدان، مشمول طرح بخشودگی و تخفیف ۱۰۰ درصدی در میزان مصرف می‌شوند.
فیاض با اشاره به اینکه بیشتر مناطق استان همدان به جز قسمت‌هایی از جنوب ملایر در اقلیم سرد و نوع یک قرار دارد، عنوان کرد: از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین به عنوان روزهای سرد تعیین شده است و الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان برای این روزها ۲۰۰ متر مکعب در ماه، و برای روزهای گرم نیز ۴۵ متر مکعب در ماه تعیین شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف کمک به خانوارهای دهک پایین است و بیشتر شامل افرادی می شود که در مساحت کوچک زندگی می کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: این بخشودگی شامل گازبها و همه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است و تنها سکونت‌گاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونت گاه‌های عشایری را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: مشترکانی که نسبت به سال ها ۹۶ و ۹۷ در ماه های دی، بهمن و اسفند ۱۰ درصد کمتر گاز استفاده کنند از تخفیف ۱۵ درصدی برخوردار خواهند شد و همچنین مشترکانی که در این مدت ۱۵ درصد بیشتر مصرف داشته باشند گاز آنان ۱۵ درصد گران تر محاسبه خواهد شد.
فیاض هدف از اجرای این طرح را تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیرضرور و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در این روزها مصرف گاز بسیار افزایش داشته و نگرانی‌هایی در خصوص قطعی گاز وجود دارد از مردم خواست تا با پوشیدن لباس گرم در منزل ، قرار دادن دمای خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه دمای آسایش در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: براساس آمار به ازای هر یک درجه کاهش دمای منزل به میزان ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می شود.
۳۱۸ اشتراک گاز رایگان در استان واگذار شد
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی مشترکان استان از ابتدای دی ماه ۱۳.۵ میلیون متر مکعب ثبت شده است، افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.
فیاض افزود: مشترکان گاز طبیعی استان در نه ماهه امسال ۱۱.۵ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز مصرف کردند؛ میزان مصرف گاز طبیعی تا پایان آذر سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب ثبت شده بود.
وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۲۹ مشترک جدید از ابتدای سال جاری به جمع مشترکان مصرف کننده گاز طبیعی در استان همدان اضافه شده اند، بیان کرد: بر اساس تکالیف قانونی ۳۱۸ اشتراک گاز طبیعی رایگان، در سال جاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، مسجدها، اماکن مذهبی، حوزه‌های علمیه، خانواده شهدا و جانبازان واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی شامل ۶۴۳ هزار و ۶۰۶ خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی بهره می‌برند.
وی تصریح کرد: همدان به عنوان نخستین و تنها استان صنعت سبز کشور معرفی شده که به تمامی ۳۲ شهر و همچنین یک‌هزار و ۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار آن گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز همدان اضافه کرد: روستاهای باقی مانده نیز کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند که بر اساس قانون نمی‌توان به آن‌ها گازرسانی کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن