Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۴۰ درصد سد اکباتان پر است

۴۰ درصد سد اکباتان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش هفت درصدی بارش در همدان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۰ درصد سد اکباتان پر است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منصور ستوده با بیان اینکه بارندگی سال جاری نسبت به بلندمدت ۱۵۰ میلیمتر ثبت شده است، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان بارندگی ۱۳۹ میلیمتر ثبت شد که این تغییرات در مقایسه با سال گذشته هفت درصد و در مقایسه با بلندمدت ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان هزار و چهار متر مکعب در ثانیه است، اضافه کرد: حجم فعلی سد ۱۳.۴ میلیون متر مکعب، و ۴۰ درصد ظرفیت آن نیز پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه حجم سد آبشینه ۳.۱ میلیون مترمکعب است که ۶۲ درصد آن پر است افزود: سد آبشینه در مواقعی که اکباتان به هر دلیلی دچار مشکل شود، وارد مدار میشود و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز نیاز آب بهداشتی همدان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه سد شیرین‌سو حجم ۳ میلیون متر مکعبی دارد و در حال حاضر ۶۸ درصد این سد پر است که بیشتر کاربری گردشگری دارد، گفت: در حال حاضر سد کلان ۹۲ درصد آب دارد و دارای ظرفیت ۴۱.۵۸ میلیون مترمکعب آب است.

ستوده اضافه کرد: سد سرابی تویسرکان نیز با حجم آبدهی ۵.۹۸ میلیون متر مکعبی هم اکنون دارای ۶۵ درصد آب است و سد شنجور رزن هم  با حجم ۱.۲ میلیون متر مکعب ۲۳ درصد از آن پر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن