Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تالارداران همدانی ورشکست شدند

تالارداران همدانی ورشکست شدند

نایب رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه تالاردارها بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، گفت: با شیوع کرونا اصناف آسیب زیادی دیده به‌طوریکه بسیاری از تالاردارهای همدان ورشکست شده و تغییر شغل داده‌اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد گازرانی با بیان اینکه تغییر مشاغل یک آسیب است، اظهار کرد: با ورشکستگی کسبه و صنوف مختلف شغل از دست می‌دهیم که بعدها برای احیای این مشاغل باید هزینه زیادی دهیم بنابراین باید در این زمینه بسته‌های حمایتی بیشتری به کسبه داده شود.
وی با تأکید بر اینکه مراجعه مردم به بازار کم شده است، تصریح کرد: اکثر صنوف مانند آرایشگران زنانه، پوشاک، کیف و کفش و ... از شیوع کرونا آسیب دیده اند و نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.
گازرانی با اشاره به اینکه اعتبار چندین و چند ساله کسبه همدانی از بین رفته است، یادآور شد:  روزانه شاهد هستیم طلبکاران درگیر گرفتن مطالبات خود از کسبه هستند و کسبه هم در این شرایط واقعاً توان پرداخت تعهدات خود را ندارند.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: در پویش «بخشش اجاره‌بها» که در شب عید در بین کسبه همدانی راه افتاد، همکاری بسیار خوبی بین مالکان و بازاریان رخ داد به‌طوریکه مالکان همدانی ۱۰ میلیارد تومان اجاره بهای خود را بخشیدند.
وی با اشاره به پویش «بخشش اجاره بها» و پویش «سود کمتر، برکت بیشتر» در بین صنوف همدانی، ادامه داد: در آذرماه نیز این دو پویش در همدان به راه افتاد که کسبه و مالکان همراهی خوبی داشتند به طوریکه در آذرماه دو میلیارد تومان اجاره بهای صنوف بخشیده شد.
گازرانی درباره وضعیت تولیدی‌ها نیز بیان کرد: وقتی بازار توزیع تعطیل شود، تولید هم ضعیف می‌شود و امروز شاهد ضعف در تولید هستیم به‌طوریکه بسیاری از تولیدی‌های پوشاک و کیف و کفش و ... با چنگ و دندان نیروهای متخصصی که سال ها پرورش دادند را نگه داشتند و به دنبال سوددهی نیستند.
وی با تأکید بر اینکه در روزهای کرونایی بازار هم در خط مقدم قرار داشت، افزود: بازاریان همدان در شرایط خطرناک کرونا برای خدمات دهی به مردم فعال بوده و امروز نباید فراموش کنیم این افراد هم در خط مقدم بودند و اکثراً ورشکست شدند بنابراین باید بسته حمایتی و یارانه‌ای به این کسبه داده شود.
نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه کسبه برای پرداخت قبوض تحت فشار هستند، از شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و مخابرات خواست نگاه دلسوزانه‌ای به کسبه داشته باشند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن