Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت پنج هزار میلیاردی وام ازدواج در همدان

پرداخت پنج هزار میلیاردی وام ازدواج در همدان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع پنج هزار و 560 میلیارد ریال وام ازدواج در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد طوماسی با تأکید بر اینکه سیستم ارائه تسهیلات ازدواج تعریف شده است، اظهار کرد: از زمانی که متقاضی در سایت ثبت‌نام و تعیین بانک و شعبه می‌کند، با تکمیل پرونده فرآیند کاری مشخص است.
وی با بیان آنکه زمان پرداخت این تسهیلات نیز مشخص بوده، گفت: از زمان تکمیل پرونده تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان حدود یک‌هفته طول می‌کشد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان بیان کرد: اکنون حجم پرونده‌ها با توجه به مواردی همچون پرداخت تسهیلات کرونا، ودیعه مسکن و ازدواج، در بانک‌ها افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به موارد عنوان‌شده در زیاد شدن حجم پرونده‌ها در بانک‌ها حجم کار نیز افزایش یافته است، افزود: تقلیل کارکنان نیز با توجه به شیوع کرونا بر این مهم اثرگذار بوده و ممکن است کمی دوره کاری در ارائه تسهیلات ازدواج طولانی شده باشد.
طوماسی تصریح کرد: اگر زوجین متقاضی دریافت وام ازدواج با وجود تکمیل پرونده به طولانی شدن روند پرداخت معترض بودند، می‌توانند به سرپرستی بانک مربوطه مراجعه داشته و موضوع را پیگیری کنند.
وی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تسهیلات 50 میلیونی ازدواج به متقاضیان پرداخت می‌شود، ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال جاری درمجموع پنج هزار و 560 میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک‌های استان به متقاضیان ارائه شده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان با بیان اینکه میزان تسهیلات ازدواج پرداخت‌شده در 6 ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 566 میلیارد ریال بوده، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری نسبت به سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.
وی به پرداخت 6 هزار و 333 میلیارد ریال وام ازدواج به متقاضیان طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: پرداختی تسهیلات ازدواج در 6 ماهه امسال 88 درصد نسبت به ‌کل سال گذشته بوده است.
طوماسی با بیان اینکه بانک ملی رتبه نخست پرداخت وام ازدواج را در استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بانک‌های کشاورزی، ملت و صادرات نیز در رده‌های دوم، سوم و چهارم پرداخت این تسهیلات قرار دارند.
وی به مشارکت محدود بانک‌های قرض‌الحسنه استان در پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و گفت: مشارکت بانک‌های قرض‌الحسنه در این خصوص به استان مربوط نیست و بستگی به این دارد که در بانک مرکزی تا چه میزان برای آن‌ها سقف تعیین می‌شود.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان بیان کرد: بانک ملی به‌تنهایی 30 درصد وام ازدواج را در استان پرداخت کرده است؛ بانک ملی یک‌سوم و 32 بانک‌ دیگر استان دوسوم این تسهیلات را ارائه کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مشکل اعتباری در پرداخت وام ازدواج نداریم، افزود: پرداخت این تسهیلات به تعیین میزان سهم برای بانک‌ها توسط بانک مرکزی و پذیرش بانک‌ها در این خصوص بستگی دارد.
طوماسی با بیان اینکه متقاضیانی که ثبت‌نام کرده و تعیین بانک و شعبه کنند مشکلی در پرداخت تسهیلات به آن‌ها نیست، تصریح کرد: با افزایش مبلغ وام ازدواج به 50 میلیون تومان مدت‌زمان بازپرداخت آن نیز به هفت سال افزایش یافته است.
وی درخصوص ارائه تضمین به بانک‌ها توسط متقاضیان وام ازدواج نیز یادآور شد: بانک‌ها شرایطی را با توجه به مبلغ و مدت بازپرداخت درنظر گرفته‌اند که تضمین متقاضیان پاسخگوی این موارد باشد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان خاطرنشان کرد: در گذشته با ارائه یک ضامن توسط متقاضیان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شد، اما اکنون با افزایش مبلغ وام طبیعتاً تعداد ضامن نیز افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه سخت‌گیری‌هایی که در پرداخت سایر تسهیلات وجود دارد در ارائه تسهیلات ازدواج نیست، ادامه داد: به تمام بانک‌ها تأکید شده در پرداخت وام ازدواج نسبت به سایر تسهیلات سخت‌گیری نشود.
طوماسی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه حدود پنج هزار و 400 متقاضی در صف دریافت وام ازدواج در استان ثبت شده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه الزاماً تمام متقاضیان خواستار دریافت تسهیلات به مبلغ 50 میلیون تومان نیستند، گفت: گاهی برخی از متقاضیان مبلغ کمتری از تسهیلات درنظر گرفته‌شده را دریافت می‌کنند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان بیان کرد: حدود 11 هزار متقاضی از ابتدای امسال وام ازدواج دریافت کرده‌اند؛ تسهیلات به حدود دوسوم پرداخت شده و یک‌سوم متقاضیان نیز در صف دریافت هستند.  
وی با بیان اینکه گزارشی درخصوص وجود مشکل و یا به تعویق افتادن پرداخت در ارائه تسهیلات ازدواج نداشته‌ایم، افزود: در آخرین آمار ارائه‌شده از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز جزء استان‌های در رده بالا پرداخت وام ازدواج هستیم.
طوماسی با تأکید بر اینکه استان همدان ازنظر پرداخت تسهیلات ازدواج در فهرست استان‌های خوب در این خصوص بوده، تصریح کرد: پرداخت وام ازدواج در همدان از میانگین کشوری بالاتر است.
با اینکه تسهیلات ازدواج در سال جاری افزایش یافته، اما شاهد افزایش چندباره قیمت کالاها نیز بوده و هستیم و این افزایش مبلغ وام ازدواج نه‌تنها مشکلی از مشکلات جوانان حل نکرده، بلکه گاهی عدم پرداخت به‌موقع نیز مشکلاتی برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد که براساس اظهارات دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان گزارشی مبنی بر وجود چنین مشکلی در استان تاکنون ثبت نشده است و امیدواریم موردی نیز ثبت نشود.
از ابتدای سال تا پایان شهریورماه حدود 11 هزار متقاضی وام ازدواج دریافت کرده‌اند که بر این اساس به حدود دوسوم متقاضیان تسهیلات پرداخت شده و یک‌سوم با حدود پنج هزار و 400 متقاضی در صف دریافت هستند./ سپهر غرب

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن