Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات ۶۵ میلیون دلاری همدان در سال ۹۹

صادرات ۶۵ میلیون دلاری همدان در سال ۹۹

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از رشد ۲۲ درصدی صادرات استان خبر داد و گفت: این میزان افزایش در نیمه نخست سال جهش تولید ۶۵ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار ارزآوری داشت.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا متین اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از گمرک همدان از لحاظ وزنی به ۲۷۷ هزار و ۸۴۷ تُن رسید.  
او اضافه کرد: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت هشت میلیون و ۴۰ هزار دلار به وزن ۲ هزار و ۴۸۵ تن بود که از این میزان ۲۸ درصد کالای مصرفی، ۵۳ درصد کالای واسطه‌ای و ۲۰ درصد مربوط به خطوط تولید بوده است. 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان صادرات در بخش پتروشیمی و مواد شیمیایی را ۳۶ میلیون و ۱۱ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این بخش ۵۵ درصد از سبد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.  
به گفته متین کالاهای این بخش شامل هفت قلم و مهمترین آن‌ها وازلین بهداشتی و غیربهداشتی است که به ۱۰ کشور جهان صادر می‌شود. 
او خاطرنشان کرد:  بخش صنعت با ۶۰ قلم محصول سهم ۲۲ درصدی از صادرات استان دارد و موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری و سیمان سفید مهمترین اقلام این گروه هستند. 
رییس سازمان صنعت،  معدن و تجارت همدان با بیان اینکه فروسیلیس از عمده کالاهای صادراتی استان است گفت: محصولات معدنی چهار درصد از صادارت همدان را تشکیل داده‌اند. 
متین یادآوری کرد: در نیمه نخست سال جاری محصولات کشاورزی ۱۱ میلیون و ۹۱۶ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشته و کشمش تیزابی و انگوری مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود. / ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن