Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صرفه‌جویی 47 میلیون مترمکعبی آب در همدان با نصب کنتورهای هوشمند

صرفه‌جویی 47 میلیون مترمکعبی آب در همدان با نصب کنتورهای هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با نصب 4750 دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق به‌میزان 47 میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی صرفه‌جویی شده است. 

 به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: با نصب 4750 دستگاه کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز استان 47 میلیون مترمکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی گفت: بیشترین میزان صرفه‌جویی آب از محل نصب کنتورهای هوشمند مربوط به شهرستان اسدآباد با 17 میلیون مترمکعب و شهرستان نهاوند با 9 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز 49 درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش شرب و بهداشت، 31 درصد بخش کشاورزی، 23 درصد مربوط به بخش صنعت و خدمات و مابقی مربوط به سایر بخش ها می باشد.

ستوده عنوان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایای بالایی دارد، مطرح کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند آب از چاه‎ برداشت کنند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تأکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند، برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند، وجود ندارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن