Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ثبت نام هزار و 866 همدانی در طرح کارورزی

ثبت نام هزار و 866 همدانی در طرح کارورزی

مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: با اجرای طرح کارورزی تاکنون 1866نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای شرایط  برای شرکت در طرح کارورزی  فارغ التحصیلان دانشگاهی  استان همدان در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان اظهارداشت: دولت چهاربرنامه برای ایجاد اشتغال پیش بینی کرده که در شورای عالی اشتغال کشور هم تصویب شده. توصیفیان تصریح کرد: طرح تکاپو، طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط  کار واقعی و ارائه مشوق های کارفرمایی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی پیش بینی شده که می تواند در کاهش بیکاری این گروه بسیار موثر باشد.

وی گفت: در طرح کارورزی ۱۵۰ هزارکارورز  در سراسر کشور پیش بینی شده که سهم استان همدان در این بخش 4860 نفر است.

توصیفیان  اظهارداشت: طرح کارورزی برای مقطع کاردانی برای سنین ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و ارشد و دکتری ۳۳ سال است و کارورزان در این دوره کارآموزی نسبت به گذراندن دوره های آموزشی اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که در ۵ سال اخیر فارغ التحصیل شده اند می توانند در این طرح شرکت کنند.

توصیفیان گفت: تاکنون 1886 نفر دارای شرایط  در استان همدان  در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که در همین مدت، 196 واحد برای پذیرش آنها اعلام آمادگی کرده و در سامانه ثبت نام کرده اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: با اجرای این طرح فرصت بسیار خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده و مدت دوره کارورزی ۴ تا ۶ ماه است

پرداخت ۲۷۰تا ۳۵۰هزار تومان کمک هزینه  کارآموزی

توصیفیان گفت: برای کارورزان مقطع کاردانی ماهانه ۲۷۰ هزارتومان، کارشناسی ۳۱۰ هزار تومان و ارشد و دکتری ۳۵۰ هزار تومان از سوی دولت  کمک هزینه پرداخت می شود و کارفرمایان هم از شمول قانون کار و تامین اجتماعی معاف هستند.

وی اضافه کرد: کارورزان تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند و در برابر حوادث بیمه می شوند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان  یادآورشد: پس از  مدت شش ماه دوره کارورزی بر اساس طرح مشوق های دولت ، اگر واحدی از بین کارورزان لیسانس به بالا نیرو جذب نماید تا دو سال مشمول تخفیف حق بیمه سهم کارفر ما می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن