Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی فعالیت ۱۷۰ واحد صنعتی تولید پوشاک در روستاهای همدان

فعالیت ۱۷۰ واحد صنعتی تولید پوشاک در روستاهای همدان

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس گفت: اشتغال در بخش روستایی نیازمند مدیریت، برنامه ریزی و نظارت است.

 

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته با اشاره به امضای تفاهم نامه میان ریاست سازمان برنامه و بودجه و استانداران اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه ، گیلان و همدان  گفت: اشتغال در بخش روستایی بسیار سهل و آسان است و تنها نیازمند مدیریت ، برنامه ریزی و نظارت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در روستاهای همدان 170 واحد تولیدی پوشاک فعال هستند که سراسر کشور را پوشش می دهد، افزود: این واحدها  برای 3 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و نشان می دهد که اگر این طرح ها به خوبی مدیریت شود،با حداقل بودجه می توان در روستاها اشتغال ایجادکرد.

خجسته تصریح کرد: با کمک به اشتغالزایی در روستاها از مهاجرت های بی رویه به استان های دیگر و حاشیه شهرها جلوگیری می شود و در حال حاضر مردم روستاها منتظر برنامه دولت هستند تا مشاغل متعددی در روستاها همچون تولید پوشاک، فرش بافی، پرورش قارچ، ساخت عروسک و صنایع دستی جان بگیرد.

وی با بیان اینکه لالجین همدان قطب تولید صنایع دستی در کشور است افزود: صنایع دستی یکی از کارهای است که در شهرهای استان همدان رونق دارد و می تواند در توسعه این استان اثر گذار باشد و می توان یکی از زمینه های اشتغال روستایی را توجه به صنایع دستی دانست که می تواند بازار خود را در داخل و خارج از کشور پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با اشااره به اینکه  اگر برنامه حمایت دولت از اشتغال زایی در روستاها ابتر نماند، به خوبی مدیریت شود و تا حصول نتیجه از آن مراقبت شود، قطعا تحول بزرگی در زمینه اشتغال روستایی ایجاد خواهد شد.

خجسته با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که می توان آن را در دوستا ساماندهی کرد، خیاطی و تولید پوشاک است، افزود: این کار درچند روستا آغاز شده است و در روستاها به ویژه همدان پتانسیل و توان خوبی برای تولید محصولات باکیفیت وجود دارد، البته باید بازاریابی آن نیز وجود داشته باشد.

خجسته با بیان اینکه در برخی روستاها اشتغال خوبی شکل گرفته و درآمدزایی مناسبی برای آن ها داشته است، افزود: با حمایت از این طرح نه تنها دیگر مهاجرت صورت نگرفته بلکه مهاجرت معکوس شکل می گیرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه خوداشتغالی خوب کار کرده است  و در بعضی از روستاهای همدان بسیاری  از کسانی که تحت پوشش کمیته امداد بودند به دلیل خودکفایی و اشتغال زایی صورت گرفته از فهرست خارج شده اند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: تفاهم نامه ای که میان سازمان برنامه و بودجه و استانداران برخی استان ها از جمله منعقد شده و  منابعی برای اجرای آن در نظر گرفته شده اقدام بسیار خوبی است و ما در مجلس نیز از آن حمایت می کنیم اما آنچه انتظار داریم مدیریت و نظارت بر این طرح تا حصول نتیجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس تاکید کرد: بانک های عامل نباید شرایط سختی را برای دریافت تسهیلات برای مردم ایجاد کنند.

خجسته همچنین تصریح کرد: خوشبینم که این 5 استان به عنوان پایلوت طرح را شروع کرده و بعد سایر استان ها نیز با الگوبرداری از آن از این کار ها نتیجه بگیرند.

گفتنی است؛ مراسم امضای تفاهم نامه با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و استانداران اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه ، گیلان و همدان و همچنین مشارکت بانک کشاورزی، سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تا  سال گذشته 20 درصد از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می شد که امسال به 30 درصد افزایش پیدا کرده است و با یک و نیم میلیارد دلار از منابع این صندوق و استفاده از یک و نیم میلیارد دلار از منابع بانک ها که در مجموع سه میلیارد دلار می شود ، 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت خاص برای اشتغال و تولید با اولویت در شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر و روستا ها اختصاص پیدا می کند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن