Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد چهارهزار و 540 شغل جدید با 13 طرح سرمایه‌گذاری در همدان/ثبت‌نام یک میلیون و 506 هزار نفر در سامانه سهام عدالت/28 هزار همدانی یارانه نمی‌گیرند

ایجاد چهارهزار و 540 شغل جدید با 13 طرح سرمایه‌گذاری در همدان/ثبت‌نام یک میلیون و 506 هزار نفر در سامانه سهام عدالت/28 هزار همدانی یارانه نمی‌گیرند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: همدان یک میلیون و 803 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 775 هزار و 267 نفر در استان یارانه دریافت می کنند و 28 هزار نفر یارانه نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سیدناصر محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دو بخش ساختاری و برون سازمانی به عنوان دستگاه حاکمیتی وظیفه داریم، اظهار داشت: 70 درصد از فعالیت های این دستگاه فرابخشی است و موفقیت در آن منوط به همکاری سایر دستگاه هاست.

وی ادامه داد: در طول چند سال قبل سعی شده به تعهدات عمل شود و در کنار ارتقاء جایگاه سازمانی، در فضای همدلی و هم افزایی حرکت کردیم و اقتصادی و دارایی استان اقدامات شایسته ای را در این راستا انجام داده است.

محمودی با بیان اینکه این دستگاه در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد، خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بر مبنای توسعه شاخص های نیروی انسانی اقدام می کند چراکه نیروی انسانی کارآمد محور توسعه هر سازمانی است.

وی همچنین تصریح کرد: پنج هزار و 468 نفر ساعت دوره آموزشی و شش سمینار تخصصی در این دستگاه برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی، یادآور شد: در ارزیابی عملکرد صورت گرفته در سال 94 معاونت اقتصادی استان همدان هفت رتبه ارتقاء یافت و در سال جاری نیز شرایط این معاونت با پیشرفت روبه رو بود.

رتبه 11 همدان در بهبود فضای کسب و کار

محمودی به برگزاری کارگروه بهبود فضای کسب و کار استان اشاره کرد و افزود: در ارزیابی شاخص بهبود کسب و کار در حوزه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رتبه استان از 19 به 11 رسید و در ارزیابی اتاق بازرگانی نیز بر اساس گفتگو با سرمایه گذاران، رتبه کسب و کار استان اول اعلام شد که مغایرتی با شاخص های عملکردی مرکز پژوهش های مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های حسابداری عملیاتی و تعهدی در استان فراهم شد، گفت: همدان در این زمینه دو رتبه شاخص را به دست آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی  استان همدان تأکید کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی بهتر، شاخص ها در حوزه های مختلف همچون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه عملکردی دو اقدام مثبت در دولت یازدهم صورت گرفت، اظهار داشت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان نماینده دستگاه های تحت نظر وزارت اقتصاد معرفی و همچنین دبیرخانه ستاد تجیهز درآمد استانها در این دستگاه تشکیل شد.

شناسایی پنج هزار و 600 منبع جدید مالیاتی در همدان

محمودی با اشاره به تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی، تصریح کرد: پنج هزار و 600فقره منبع جدید برای افزایش درآمد مالیاتی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی برخی بخش های مشمول در دولت یازدهم حذف شد، گفت: از رسانه ها درخواست می شود هرجا فرار مالیاتی مشاهده کردند به امور اقتصادی و دارایی استان اطلاع دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص واریز سود سهام عدالت به حساب سهام داران، اظهار داشت: یک مرحله 40 و 80 هزار تومانی در گذشته پرداخت شد و افراد در مرحله اخیر باید با کدملی به سامانه مراجعه، صورت حساب خود را دریافت و مابه التفاوت آن را پرداخت کرده تا آزادسازی سهام عدالت تا پایان شهریورماه امسال صورت بگیرد.

وی افزود: سود دریافتی افراد بنابر مانده حساب آنها از 30 تا 120 هزار متفاوت خواهد بود.

محمودی با بیان اینکه برخی افراد جامانده باید در آخرین مرحله ثبت نام می کردند تا سود سهام عدالت شامل آنها می شد، اظهار داشت: از امسال سود سهام عدالت متوفیانی که در سامانه ثبت نام کرده بودند، به حساب وراث واریز خواهد شد.

 

ثبت نام یک میلیون و 506 هزار همدانی برای دریافت سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از ثبت نام افراد در 13 مرحله از سال 1384 خبر داد و افزود: در مجموع یک میلیون و 506 هزار و 121 نفر در همدان برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده اند که در مراحل اول، ثبت نام کمیته امداد (ره) و بهزیستی انجام شد.

وی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی شرایط ثبت نام جاماندگان را تا پایان شهریورماه اعلام خواهد کرد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای جذب سرمایه گذار بیشتر اشاره کرد و گفت: در مرکز خدمات سرمایه گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته و از این پس نیز دنبال می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه هرچه بتوان فرآیند سرمایه گذاری را بهبود بخشید در ایجاد اشتغال اثرگذار خواهد بود، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان 136 میلیارد تومان است و با این میزان چه تحولی در اشتغال ایجاد خواهد شد؟

سرمایه گذاران در صف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در همدان

وی همچنین خاطرنشان کرد: استان همدان به عنوان پایلوت منطقه غرب کشور و چه بسا کل کشور در استفاده از نیروگاه های خورشیدی شناخته شده و با سرمایه گذاران خارجی نیز رایزنی هایی برای طرح های دیگر صورت گرفته است.

محمودی در خصوص اجرای نیروگاه هفت مگاواتی با هشت میلیون دلار سرمایه گذاری معادل 30 میلیارد تومان در قهاوند توسط شرکت آفتاب مال راه ابریشم، یادآور شد: نیروگاه خورشیدی دیگر نیز به همین میزان سرمایه گذاری با مشارکت دانمارک و ایرلند اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای نیروگاه های خورشیدی انجام شده است، گفت: 308 میلیون دلار سرمایه گذاری با مشارکت آلمان و اتریش صورت خواهد گرفت که از 50 مگاوات تا 200 مگاوات را اجرا می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه نیروگاه هفت مگاواتی دیگری در شهرستان فامنین از سوی شرکت آفتاب مال اجرا خواهد شد، تصریح کرد: شرکت تابش نیروی ایستا نیز نیروگاه هفت مگاواتی را با حضور سرمایه گذار هلندی به میزان 9.4 میلیون دلار در کبودرآهنگ اجرا خواهد کرد که امید می رود این طرح به نتیجه برسد.

سید ناصر محمودی از اجرای نیروگاه 50 مگاواتی در منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد خبر داد و افزود: نتایج نهایی مذاکرات برای اجرای این طرح در آینده اعلام خواهد شد.

چهار هزار و 560همدانی در انتظار اجرای 13 طرح سرمایه گذاری

وی به سرمایه گذاری هفت میلیون دلاری فولاد ویان برای تولید شمش اشاره و تصریح کرد: 13 طرح با سرمایه گذاری یک هزار و 86 میلیون دلار معادل چهار هزار  و 127 میلیارد تومان با اشتغالزایی چهار هزار و 540 نفر در همدان در حال پیگیری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه 250 میلیون دلار در شهرستان ملایر سرمایه گذاری خواهد شد، گفت: امیدواریم تمام طرح های سرمایه گذاری مورد پیگیری به نتیجه برسد و مذاکرات ثمربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت رایان نیک رزن با سرمایه گذاری کره ای و چینی وارد مشارکت شده است، خاطرنشان کرد: هتل پنج ستاره کولاب با سرمایه گذاری کانادا به میزان 20 میلیون دلار، شرکت پرشین یاقوت با 325 میلیون دلار و شرکت آهک کیان برای تولید کاغذ سنگی و کربنات با سرمایه گذاری آمریکا در حال پیگیری و اجراست.

محمودی با بیان اینکه شش طرح با 73 میلیون دلار معادل 240 میلیارد تومان با اشتغالزایی برای 810 نفر به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: سرمایه گذاری خارجی توسط عراق، ایتالیا، آلمان، اتریش، قزاقستان، آمریکا، ترکیه، کانادا، هلند، استرالیا، دانمارک، ایرلند و کره جنوبی در همدان صورت گرفته و یا اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص سرمایه گذاری با شرکت های هدف در کشورهای همجوار و اروپایی، یادآور شد: پیگیری ها در این زمینه برای جذب سرمایه گذاری بیشتر ادامه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه سرمایه گذاران به کل شهرستانهای استان هدایت شده اند، خاطرنشان کرد: همدان در اجرای نیروگاه های خورشیدی اولین استان کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه های وزارت اقتصاد استفاده از روش های نوین مالی برای کنترل بدهی ها بوده است، گفت: استفاده از اسناد خزانه اسلامی یکی از اقدامات در این زمینه به شمار می رود و علاوه بر این مدیریت بدهی ها مورد بررسی قرار گرفت.

دستگاه‌های استان 121 میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی جذب کردند

محمودی ادامه داد: در سال قبل 136 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص پیدا کرد و 90 درصد اسناد خزانه به میزان 121 میلیارد تومان جذب شد که جذب این اوراق تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی اظهار داشت: میزان مطالبات 50 درصد از دستگاه ها چهار هزار و 300 میلیارد ریال و بدهی 15 هزار و 325 میلیارد ریال بوده که تا پایان سال قبل شناسایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه16 استان نتوانسته اند از اوراق تسویه استفاده کنند، یادآور شد: در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان اوراق تسویه برای تهاتر بدهی ها در نظر گرفته شده که حساسیت این موضوع به دستگاه ها گوشزد شده است.

وی ادامه داد: استان همدان در این زمینه رتبه سوم کشور را در سال قبل داشت و سعی می شود مطالبات از این محل در سال جاری نیز تسویه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه فلسفه استفاده از خزانه اسلامی تسویه بدهی های قطعی دستگاه های اجرایی است، گفت: این بدهی ها مربوط به امسال و سال های قبل بوده و اولویت به این موارد است.

حقوق کارمندان همدان ماهیانه 12 میلیارد تومان آب می‌خورد

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت 12 میلیارد تومان حقوق به کارکنان 25 دستگاه استانی خبر داد و افزود: 135 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است و ماهیانه 40 تا 50 میلیارد تومان مالیات وصول می شود؛ این در حالی است که ماهیانه 85 میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در چند سال قبل اتفاقات خوبی در تعیین درآمدهای استان صورت گرفت، اظهار داشت: در سال 93 مبلغ مصوب درآمد استان 323 میلیارد تومان، سال 94  بیش از 490 میلیارد تومان، سال قبل 589 میلیارد تومان و سال جاری 602 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: از این میزان 269 میلیارد تومان در سال 93، 433 میلیارد تومان در سال 94  و 517 میلیارد تومان در سال قبل به درآمد مالیاتی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه همدان در پنج ماه ابتدایی سال جاری رتبه 18 کشور را در وصول درآمد مالیاتی دارد، یادآور شد: 87 درصد از درآمدها در سال جاری مالیات و 13 درصد مربوط به سایر دستگاه هاست.

محمودی با اشاره به ارزیابی وضعیت بانک ها، تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی، امور اقتصادی و دارایی استان موظف به بررسی وضعیت بانک ها در این زمینه خواهد بود.

توزیع چهار میلیارد و 600 میلیون تومان از محل جرائم رانندگی در همدان

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهار میلیارد و 600 میلیون تومان مبلغ ماده 23 جرائم قوانین راهنمایی و رانندگی در سال قبل در اختیار شهرستان های استان قرار گرفت.

محمودی با بیان اینکه جمعیت خانوار یارانه بگیر استان در سال گذشته 561 هزار و 335 خانوار است، اظهار داشت: همدان یک میلیون و 803 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 775 هزار و 267 نفر در استان یارانه دریافت می کنند و تعداد افراد جامانده از ثبت نام نیز 14 هزار نفر است.

وی ادامه داد: تعداد کسانی که در استان یارانه نمی گیرند، با احتساب افراد جامانده و کسانی که یارانه آنها قطع شده، 28 هزار نفر است.

محمودی با بیان اینکه بیش از 80 فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است، گفت: کار مطالعاتی این طرح ها به دو زبان فارسی و انگلیسی در کتابچه ای منتشر شده است.

وی اضافه کرد: سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز به دو زبان راه اندازی شده و علاوه بر این ابزارهای نوین برای سرمایه گذاری در قالب اپلیکیشن در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه ها باید اموال منقول و غیرمنقول خود را اعلام کنند، یادآور شد: ما به دنبال شناسایی اموال و املاک مازاد دستگاه ها و همچنین ساماندهی ناوگان اداری استان هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن