Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان استان پیشتاز کشور در بهره گیری ازحمل و نقل هوشمند جاده اي

همدان استان پیشتاز کشور در بهره گیری ازحمل و نقل هوشمند جاده اي

استان همدان با تداوم در کسب رتبه برتر عملکرد مراکز مدیریت راه های کشور در سه ماهه اول سال جاری نیز ؛ همچنان در بهره گیری از سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای پیشتاز است.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ضمن اعلام موضوع فوق گفت: طی بررسی و سنجش عملکرد مراكز مديريت راه هاي ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که  هر سه ماه یک بار بین  31 استان کشورانجام می شود .همدان همچنان در راس قرار دارد .

محمد رودباری بیان کرد: سال گذشته نیر در سه دوره سه ماهه مرکز مدیریت راههای استان همدان با کسب بالاترین امتیاز حائز رتبه برتر کشوری بوده است که این موفقیت با ارسال درست و دقیق اطلاعات و داده‌ها ،آنلاین بودن ، عدم خاموشی و قطعی سامانه و تلاش بی وفقه و خستگی ناپذیر همکاران بوده است.

وی افزود: سنجش عملکرد مراکز فوق بر اساس معیارهایی چون مدیریت و نظارت بر سامانه های تردد شماری ، دوربین های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت ، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن 141، ثبت سوانح و وقایع و نیز تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر و...صورت می گیرد.

رودباری تصریح کرد: آمار به دست آمده از هشت آیتم فوق ملاک بررسی است که به جز تابلوهای متغیر و ترافیک نما در هر هفت مورد اصلی استان همدان با کسب  92.9% ( نود و دو نه دهم درصد) بیشترین امتیاز را بین  31 استان کشور داشته است

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه ها علاوه بر کنترل سیستم  راههای استان دسترسی به اطلاعات و اخبار راه هاي استان و ايجاد هماهنگي و همكاري متقابل بین دستگاه هاي مرتبط با حمل ونقل را  در جهت بررسی و انتخاب راهکارهای مناسب برای افزایش ایمنی را در اختیار کارشناسان قرار می دهد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  اظهار کرد:  اطلاع رساني سريع و به موقع وضعيت راه ها به كاربران با برقراري شيفت هاي منظم و دائم در مركز مدیریت راه های استان انجام می شود.

رودباری به آمادگی همکاران برای پاسخگوي  به پلیس راه اشاره کرد و گفت کنترل و نظارت کارشناسان این مرکز با شناسايي و معرفي خودروهايي كه باعث ايجاد ناامني در محورهاي مواصلاتي می شوند به  پليس راه در راستای افزایش ایمنی صورت می گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن