Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هیچ‌گونه برداشتی از شبکه فاضلاب شهری برای آبیاری مزارع سبزی‌کاری همدان انجام نمی‌شود

هیچ‌گونه برداشتی از شبکه فاضلاب شهری برای آبیاری مزارع سبزی‌کاری همدان انجام نمی‌شود

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با پیگیری های صورت گرفته هیچ برداشتی از شبکه های فاضلاب شهری همدان وجود ندارد و هیچ گونه سبزی کاری از این طریق انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه 50 درصد از شبکه های فاضلاب اجرایی شده است، گفت: جمع آوری فاضلاب از سال 71 بر عهده شرکت آب و فاضلاب گذاشته شده است.

وی ادامه داد: با دریافت اعتبارات بیشتر، شبکه ها تکمیل خواهد شد و فاضلاب از طریق شبکه مدرن به تصفیه خانه منتقل خواهد شد.

نیکداد با بیان اینکه سه یا چهار تخلف در جمع آوری فاضلاب از سوی مزارع سبزی کاری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: برخوردهایی با متخلفین در سال قبل انجام شد و پس از آن بازرسی توسط شرکت آب و فاضلاب صورت می گیرد.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته هیچ برداشتی از شبکه های فاضلاب شهری همدان وجود ندارد و هیچ گونه سبزی کاری از این طریق انجام نمی شود.

نیکداد با بیان اینکه استفاده از فاضلاب رودخانه در این مزارع تحت مدیریت شرکت آب و فاضلاب نیست، گفت: ظرفیت تولید نیروگاه پیش از انتقال پساب به 30 درصد رسیده بود اما سال قبل به تولید حداکثری رسید.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان به کیفیت پساب انتقالی به نیروگاه اشاره و تصریح کرد: آب در نیروگاه در سه بخش صنعتی، آب مقطرگیری و بهداشتی است که در بخش بهداشتی باید از منابع آب زیرزمینی استفاده شود اما در بخش آب مقطر باید تجهیزاتی نصب شود تا بتوان از پساب استفاده کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 280 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح منتقل می شود و به محض اطلاع نیروگاه در صورت عدم کیفیت، پساب منتقل نخواهد شد که در طول سال شاید در یک یا دو نوبت چندساعته اتفاق بیفتد.

نیکداد با بیان اینکه خروجی فاضلاب بیمارستان ها در استان کنترل می شود، خاطرنشان کرد: تصفیه خانه بیمارستان ها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و نواقص در حال رفع است.

وی با بیان اینکه در مواردی شکستگی خطوط انتقال باعث قطعی ناگهانی آب و بدون اطلاع رسانی می شود، گفت: در برخی موارد فشار شبکه در ساعات شب کاهش می یابد که در مواردی به شکستگی خطوط می انجامد.

وی تأکید کرد: قطعی آب برنامه ریزی شده به علت تعمیرات به طور قطع اطلاع رسانی می شود.

نیکداد با بیان اینکه 28 میلیون متر مکعب ظرفیت بازچرخانی آب در همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد، رزن و سرکان است، یادآور شد: دو آزمایشگاه در شهرستان های همدان و ملایر به عنوان آزمایشگاه های مادر فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: دو سامانه گندزدایی در شهر همدان در حال بهره برداری است و در برخی شهرها نیز از نمک طعام برای گندزدایی به جای آب کلر استفاده می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن