Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند ماه در همدان

توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند ماه در همدان

قائم مقام جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه قیمت میوه تنظیم بازار براساس قیمت بازار تعیین می شود گفت: از هفته آینده حمل پرتقال از جنوب کشور به همدان آغاز شده و این محصول در انبار برای شب عید نگهداری می‌شود.

 

به گزارش "همدان نیوز"، رضا عباسی درباره تامین میوه عید امسال اظهار داشت: تمهیدات اولیه انتخاب مباشر، تامین منابع مالی و انبارهای ذخیره‌سازی انجام شده است.

وی با اعلام سیب استان همدان از ارومیه حمل و در انبارهای نگهداری ذخیره‌سازی شده است از ارائه میزان سیب ذخیره شده خودداری کرد و گفت: میزان سیب ذخیره شده از نیاز استان برای تنظیم بازار بیشتر بوده و مشکلی در تامین سیب وجود نخواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه سهم استان همدان از مرکبات تنظیم بازاری در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: با توجه به بارش برف سنگین در شمال کشور و خسارت به محصولات کشاورزی بویژه پرتقال، تامین پرتقال تامسون از شما کشور با احتیاط انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت پرتقال تامسون با وجود خسارت‌زدگی با مشکلاتی مواجه بوده و ممکن است با وجود انبارداری در ایام پایانی سال با مشکلات اساسی مواجه شویم، تصریح کرد: به همین دلیل در استان همدان تصمیم بر این شد تا به جای پرتقال تامسون پرتقال والنسیا از جنوب کشور وارد همدان شود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه نمی‌توان برای تامین میوه از شمال کشور ریسک کرد، اظهار داشت: چاره‌ای جز خرید پرتقال والنسیا از جنوب برای تامین نیاز نوروز 96 نداشتیم.

وی با اعلام اینکه خرید پرتقال والنسیا انجام شده و از هفته آینده میوه برای ذخیره و نگهداری در انبارهای همدان حمل خواهد شد، اظهار داشت: خرید سیب و پرتقال توسط دولت برای تنظیم بازار بوده و قصد دخالت در روند اجرایی بازار نداریم.

عباسی با اشاره به اینکه کمیته راهبری میوه شب عید در استان همدان با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شده است، عنوان کرد: این کمیته زمان توزیع و قیمت میوه را مشخص کرده و اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت میوه دولتی به گونه‌ای تعیین می‌شود تا بازاریان ضربه نخورده و حقوق مصرف‌کنندگان نیز رعایت شود، گفت: میوه دولتی برای تنظیم بازار بوده و قیمت آن نیز متناسب با قیمت میوه در بازار تعیین می‌شود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میوه عید از 25 اسفند ماه وارد بازار می شود، بیان کرد: اگر بازار میوه عادی بوده و قیمت‌ها بالا نباشد میوه دولتی با تاخیر توزیع می‌شود ولی در صورت بالا بودن قیمت میوه به سرعت میوه وارد بازار می‌شود تا قیمت‌ها کنترل شوند.

وی درباره کمبود میوه در بازار شب عید نیز گفت: نگرانی درباره تامین میوه برای شب عید وجود دارد که ممکن است منجر به واردات میوه شود ولی هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

طاووسی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با اشاره به وضعیت بازار میوه در همدان و استان‌های همجوار، میزان میوه موجود را برای شب عید کافی نمی‌داند و معتقد است که دولت هر چه سریع‌تر نسبت به واردات میوه اقدام کند تا در ایام پایانی سال با مشکلی مواجه نشویم.

منبع: تسنیم

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن