Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح 14 پروژه آب و فاضلاب با اعتبار 69 میلیارد ریال در همدان

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:
افتتاح 14 پروژه آب و فاضلاب با اعتبار 69 میلیارد ریال در همدان

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و بهره‌برداري از 14 پروژه همزمان با دهه فجر در همدان خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها با هزينه‌اي بالغ بر 69 ميليارد و 434 ميليون ريال انجام شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، سیدهادی حسینی بیدار ادامه داد: همزمان با دهه فجر در همدان چهار پروژه، در ملاير پنج پروژه، در شهرستان نهاوند دو پروژه، در فامنين يک مورد پروژه و در شهرستان رزن دو پروژه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح مديريت هوشمند فشار شبکه توزيع آب همدان خبر داد و اظهار کرد: به منظور مديريت هوشمند فشار شبکه توزيع آب به تعداد 43 دستگاه کنترل‌گر فشارشکن بر روي دستگاه‌هاي فشارشکن شهر همدان نصب شده است.

وي با بيان اينکه با نصب اين دستگاه‌ها با استفاده از سيستم نرم‌افزاري تحت وب، فشار شبکه توزيع آب شهر همدان به صورت هوشمند کنترل و تنظيم مي‌شود، گفت: اجراي اين پروژه باعث کاهش هدررفت آب شبکه توزيع، کاهش حوادث و اتفاقات شبکه توزيع، بالا رفت عمر تأسيسات شبکه، ذخيره شبانه آب در مخازن و ساير موارد شده است.

مهندس حسيني‌بيدار اضافه کرد: خريد، حمل، نصب، راه‌اندازي، آموزش و بهره‌برداري يکساله تله متري و کنترل از راه دور تأسيسات خطوط آبرساني شهر همدان نيز از ديگر پروژه‌هاي شهر همدان به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به راه‌اندازي کنترل از راه دور در تأسيسات آب تصريح کرد: به منظور مديريت و کنترل از راه دور و مانيتورينگ تأسيسات و تجهيزات اندازه‌گيري شهر همدان با نصب تجهزات ابزار دقيق و مخابراتي در چاه‌ها، مخازن و ايستگاه‌هاي پمپاژ اين تأسيسات به صورت هوشمند قابليت کنترل و مانيتور را در اتاق کنترل مرکزي پيدا مي‌کند.

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان از راه‌اندازي پکيج تصفيه آب دره مرادبيگ خبر داد و گفت: افزايش دبي 30 ليتر در ثانيه آب تصفيه شده توسط تکنولوژي فيلتر ديسکي در اين صورت محقق خواهد شد.

وي به افتتاح ساختمان اداري آبفاي جورقان اشاره کرد و گفت: ساختمان اداري آبفاي فامنين و ساختمان اداري آبفاي برزول از ديگر پروژه‌‌هاي قابل افتتاح آب و فاضلاب در ايام دهه فجر است.

مهندس حسيني‌بيدار به افتتاح نصب سه فقره شير فشارشکن در ملاير اشاره کرد و يادآور شد: اين دستگاه‌ها براي مديريت فشار آب در ميدان دکتر بابک، ميدان ميلاد و ابتداي جاده گلوشجرد نصب خواهد شد.

وي از کلنگ‌زني ساختمان اداري آبفاي زنگنه خبر داد و گفت: اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب و توسعه و اصلاح شبکه آب نيز در اين شهرستان انجام شده است.

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اجراي عمليات لوله‌گذاري و توسعه شبکه فاضلاب شهر نهاوند خاطرنشان کرد: توسعه شبکه فاضلاب و اصلاح، توسعه و شبکه آب شهرستان رزن نيز از ديگر پروژه‌ها به شمار مي‌رود.

وي از کلنگ‌زني پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب شهرستان بهار خبر داد و بيان کرد: اين پروژه هزينه‌اي بالغ بر 300 ميليون ريال نياز دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن